جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام روح الله کرمی نیا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آبادغرب گفت: امام صادق علیه السلام با اخلاق حسنه حتی مخالفان خود را جذب می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، صبح امروز با حضور روحانیون، طلاب، خانواده های شهدا و رزمندگان و مردم انقلابی و ولایتمدار شهر اسلام آبادغرب، مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در میادین عمومی با شور خاصی برگزار شد.

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: امام صادق(ع) در روایتی فرمودند: «إنَّکُم لَن تَسَعُوا النَّاسَ بِأَموالِکُم فَسِعُوهُم بِأَخلَاقِکُم/ شما این ظرفیت را ندارید که همه‌ی مردم را [با اموالتان] در حیطه‌ی محبّت خود و در حیطه‌ی ارتباط با خود نگه ندارید؛ با مال این کار را نمی‌توانید بکنید اما یک وسیله‌ای دارید برای اینکه بتوانید دل‌های همه یا اکثر مردم را به خودتان نزدیک کنید. آن چیست؟ آن «اخلاق» است.»

مدیر مدرسه علمیه حضرت امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آبادغرب تاکید کرد: اگر شما تواضع بورزید، اگر آدم صادقی باشید، اگر علیه این و آن حرکت مخرّبی انجام ندهید، اگر کسی باشید که بر روی حرف خودتان می‌ایستید -اینها صفاتی است که مردم این صفات را دوست می‌دارند- پس می‌توانید با این خُلق خوب، با این اخلاق حسنه و خصال نیک، دل مردم را به طرف خودتان جذب کنید.

این مدرس حوزوی اظهار داشت: لذا امام صادق علیه السلام با اخلاق حسنه حتی مخالفان خود را جذب می کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha