جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام رضا اسکندری / حوزه خواهران

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین اسکندری گفت: تلاش ما بر این است که ظرفیت حوزه های علمیه خواهران را در زمینه تبلیغ در زمینه های مختلف سنتی، مکتوب و رسانه ای و هنری گسترش بدهیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اسکندری معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در نشستی که امروز در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با حضور آقای ظریفیان مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه برگزار شد، گفت: در رابطه با تعامل این دو مرکز و با توجه به این که مهم ترین دغدغه ما بحث سبک زندگی اسلامی است، تلاش بر این است که ظرفیت حوزه های علمیه خواهران را در زمینه تبلیغ در زمینه های مختلف سنتی، مکتوب و رسانه ای و هنری گسترش بدهیم.

معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: حسن فعالیت های حوزه های علمیه خواهران در زمینه فرهنگی این است که در سراسر کشور شبکه ای منسجم، فعال و قابل بهره برداری ایجاد کرده است؛ ازین رو شناسایی خواهران طلبه ای که در زمینه رسانه تونایی هایی دارند، به راحتی شکل می گیرد و می توانیم با آموزش های لازم، زمینه فعالیت های آن ها را در رسانه های استانی فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان این که ما برای افزایش قابلیت ها و استعدادهای هنری حوزه های علمیه خواهران اهمیت ویژه ای می دهیم، اظهار داشت: ظرفیت هایی که بانوان دارند، بیشتر در زمیه فعالیت های نوشتاری است. البته خواهران طلبه در برنامه های رادیویی تا به حال فعالیت های خوبی داشته اند. لذا جهت فعالیت های بیشتر طلاب خواهر در زمینه نوشتاری و رادیو باید زمینه سازی صورت بگیرد.

وی به تبیین ظرفیت های هنری و رسانه ای طلاب حوه های علیمه خواهران پرداخت و گفت: استعداد و ظرفیت های خوبی میان  طلاب خواهران در زمینه انیمیشن و کارهای گرافیکی وجود دارد و در جشنواره قرآنی که برگزار می کنیم نیز شاهد آن هستیم. در این راستا ما باید به دنبال کشف و استفاده از این ظرفیت ها باشیم.

معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: در رابطه با مستند سازی نیز می توانیم بانوانی را آموزش داده و عهده دار مستتند های مربوط به خواهران کنیم. مدتی است مستند هایی در ابطه با فعالیت های تبلیغی برادران ساخته می شود؛ این ظرفیت برای فعالیت های تبلیغی ظلاب خواهر حوزه های علمیه خواهران نیز وجود دارد و اولویت برای ساخت این مستند ها نیز برای خواهرانی است که این آموزش ها را گذرانده اند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری گفت: در رابطه با مسئله خانواده، مهم ترین فعالیت ما در زمینه خانواده، آموزش خواهران برای تربیت نسل آینده می باشد؛ معتقدیم که اگر این کار به درستی انجام شود، موجب پیشگیری و کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی که گریبان گیر جامعه ما شده است، می شود.

معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه های علمیه خواهران تصریح نمود: نقش تربیتی زنان در جامعه بسیار مهم است. ما باید زنی را در جامعه الگو قرار دهیم که بتواند نقش تربیتی مناسبی را برای فرزندان خود ایفا کند. اگر این الگوسازی صورت بگیر، خدمت بزرگی به جامعه شده است که البته صدا و سیما در این زمینه نقش مهی دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha