جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام امیدیان

حوزه/ حجت الاسلام امیدیان، حوزه انقلابی را خاستگاه انقلاب اسلامی، استکبار ستیز، ولایت مدار و مدافع ولایت فقیه خواند و تصریح کرد: حوزه انقلابی وامدار هیچ گروه و جناحی نیست، چرا که ورود به جناح های سیاسی برای حوزه سم مهلک است.

حجت الاسلام سعید امیدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، حوزه علمیه را خاستگاه انقلاب اسلامی خواند و گفت: قطعا حوزه  را نمی توان بدون انقلابی بودن تصور کرد، چرا که حوزه ها از ارکان تاثیرگذار در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی محسوب می شوند.

عضو شورای حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این که حوزه انقلابی نسبت به تحولات جامعه احساس مسئولیت می کند، افزود: تفسیر اهداف اسلام، انقلاب و ترویج روحیه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی از وظایف و رسالت های حوزه و روحانیت انقلابی است.

نقش برجسته حوزه در دفاع از انقلاب و ولایت فقیه

موسس مدارس علمیه خواهران و برادران شهرستان نورآباد ادامه داد: حوزه های علمیه همان طوری که در تاسیس انقلاب اسلامی نقش ارزنده ای داشته اند، امروز هم مدافع و پشتیبان آرمان ها و ارزش های انقلاب بوده و از چارچوب اصل مترقی ولایت فقیه و حاکمیت دین دفاع می کند و همواره با ترویج روحیه ولایت مداری و ولایت پذیری، در راستای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام قدم بر می دارند.

حجت الاسلام امیدیان، دفاع از مبانی اسلام و انقلاب را از وظایف ذاتی حوزه های علمیه برشمرد و تصریح کرد: حوزه های علمیه باید به دور از جناح بندی های سیاسی، از اصول و آموزه های قرآن و انقلاب دفاع کنند، چرا که ورود به جناح های سیاسی برای حوزه سم مهلک است.

جریانات سیاسی زوال پذیرند

عضو شورای حوزه علمیه استان لرستان تصریح کرد: جناح بندی ها و جریانات سیاسی زوال پذیر و مقطعی هستند، ولی اصول و آرمان های اسلام و انقلاب برای همیشه باقی خواهد ماند، لذا حوزه انقلابی وامدار هیچ گروه و جناحی نیست.

موسس مدارس علمیه خواهران و برادران شهرستان نورآباد با اشاره به نقش حوزه های علمیه در صدور و ترویج گفتمان های اسلامی انقلابی، گفت: حوزه های علمیه باید در راستای اهداف تشیع راستین در جهان همت خود را به کار گیرند.

ضرورت پاسخگویی عالمانه به شبهات

وی با اشاره به این که امروز دشمنان اسلام به دنبال نشان دادن چهره ای خلاف از چهره واقعی اسلام عزیز هستند، بیان داشت: حوزه های علمیه باید با اخلاص و دلسوزی و توان مضاعف به سؤالات و شبهات مخاطبان پاسخ دهند و تلاش کنند چهره واقعی اسلام و مکتب شیعه را به دنیا معرفی نمایند.

حجت الاسلام امیدیان در پایان بیان داشت: حوزه های علمیه و در راس آن مبلغان، باید با دید روشن و درکی مطلوب از شرایط جامعه به صورت هنرمندانه وارد عرصه تبلیغ شوند و اصول برآمده از اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام انقلابی را ترویج دهند.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha