سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام محمودرضا جمشیدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به برگزاری ۶۰۰ کرسی آزاد اندیشی در دوسال، گفت: حوزه‌های علمیه خواهران اگر بخواهد در عرصه‌های مدیریت، پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی اثرگذار باشد باید توان تولید علم در طلاب تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، صبح امروز در دومین نشست مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران در سال 1396، در اردوگاه فرهنگی ابوذر همدان ، ضمن خیرمقدم به حاضرین، گفت: تمام حرکت‌ها و فعالیت‌هایی که در حوزه‌های علمیه خواهران در حال انجام است باید نتیجه داشته باشد؛ تمامی آموزش‌هایی که به طلاب ارائه ‌می‌شود باید مقدمه‌ای برای تقویت بنیه علمی آنان باشد تا توانایی تولید علم را کسب نمایند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: اگر حوزه‌ خواهران بخواهد در عرصه‌های مختلف مانند مدیریت، پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی اثرگذار باشد باید توان تولید علم در طلاب تقویت شود و باید بحث تولید علم و تقویت بنیه علمی را جدی بگیریم و به آن توجه ویژه داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم تصریح نمود: بنیه علمی طلاب در حوزه‌های علمیه خواهران باید تقویت شود و تقویت بنیه علمی منوط به تقویت فعالیت‌های پژوهشی می‌باشد.

وی افزود: در حال حاضر ۸۰ هزار طلبه خواهر در 500 مدرسه علمیه خواهران سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند و ۱۰۰ هزار دانش‌آموخته نیز در حوزه‌های علمیه خواهران وجود دارد؛ این تعداد باید سهم بسیار زیادی در تولید علوم اسلامی انسانی داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جمشیدی ادامه داد: ما در حوزه‌های علمیه خواهران مقدمات را برای طلاب خواهر فراهم کردیم و امید‌واریم که طلاب خواهر نیز با تقویت بنیه‌ علمی خود این مقدمات را به نتیجه برسانند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و با بیان این‌که حوزه حرکتی حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه فرهنگی جوشان است گفت: در هفته عفاف و حجاب در سراسر کشور صدها نشست پیرامون موضوع عفاف و حجاب برگزار شد و این در حالی است که در فصل تعطیلی مدارس علمیه خواهران هستیم و من اعتقاد دارم که این یک انفجار کار فرهنگی بود که در حوزه‌های علمیه خواهران صورت گرفت.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تصریح نمود: در ماه رمضان سال جاری بیش از ۴۰هزار نشست قرآنی توسط حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد و این نشان دهنده این است که حوزه‌های علمیه خواهران در بخش‌های مختلف در حال فعالیت است، ولی اگر این بخواهیم این فعالیت‌ها تبدیل به یک حرکث علمی بزرگ و اثرگزار شود، باید بنیه علمی خواهران طلبه تقویت شود.

وی با تاکید بر اهمیت حضور و فعالیت موثر طلاب در فضای مجاز خاطرنشان کرد: سرعت فراگیر شدن فضای مجازی در کشور بسیار زیاد است و اگر برای استفاده از این ظرفیت برنامه‌ریزی صورت نگیرد، عقب خواهیم ماند البته در حال حاضر حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه فضای مجازی پیشتاز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه خواهران برای شروع حرکت گسترده در فضای مجازی ظرفیت و توانایی زیادی دارد، افزود: برگزاری 300 دوره داوطلبانه آموزش فضای مجازی در مدارس علمیه خواهران از جمله اقدامات حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه فضای مجازی است و همچنین در سه سال گذشته تعداد خواهران طلبه وبلاگ‌نویس از 3هزار نفر به بیش از 10 هزار نفر افزایش داشته است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح نمود: طرح و برنامه ما برای طلاب خواهر این است که از ابتدای حضور و نام‌نویسی در حوزه‌های علمیه خواهران تا مراحل پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی، با فضای مجازی در ارتباط باشند تا علاوه بر کسب توانایی و فعالیت موثر در فضای مجازی به تبلیغ معارف ناب اسلام بپردازند و راه‌اندازی شبکه کوثرنت نیز در همین راستا بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم در ادامه با بیان این‌که بیش از 600 کرسی آزاد اندیشی در حوزه‌های علمیه خواهران در دو سال گذشته برگزار گردیده است اظهار داشت: هیچ نهادی در کشور به اندازه حوزه‌های علمیه خواهران چه از نظر کیفیت و چه از نظر کمیت در بحث برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی موفق نبوده است و ما امیدواریم که به زودی شاهد برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی در حوزه‌های علمیه خواهران باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در ادامه با اشاره به برگزاری دومین نشست مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران در استان همدان گفت:‌ بنده امیدوارم که این برگزاری ‌این نشست‌ها منجر به نتایج موثرتر در ارتباط با ارتقا بنیه علمی خواهران شود.

وی در پایان خطاب به مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: از بدو مسئولیت «آیت‌الله اعرافی» به عنوان مدیر حوزه علمیه برادران، جلسات هم گرایی ماهیانه‌ای با ایشان برگزار کردیم و تصمیمات خوبی هم گرفته شده و در حال اجرا است؛ یکی از این تصمیمات برگزاری همین نشست مشترک مدیران استانی و تصمیم گیری برای حل مشکلات حوزه‌های علمیه است و من از شما می‌خواهم با رویکرد حداکثری و توجه ویژه در این نشست‌ها شرکت کنید و اثرگذار باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha