جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسجد الاقصی

حوزه/ حوادث خشونت‌بار این روزها در مسجدالاقصی که منجر به شهادت مظلومانه تعدادی از شهروندان فلسطینی و مجروح شدن بیش از ۴۰۰ نفر از صاحبان اصلی سرزمین فلسطین و نمازگزاران موحد گردید قلب تمامی آزادیخواهان جهان را جریحه‌دار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، متن بیانیه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان در رابطه با حوادث خشونت‌بار این روزها در مسجدالاقصی به شرح ذیل است:  

حوادث خشونت‌بار این روزها در مسجدالاقصی که منجر به شهادت مظلومانه تعدادی از شهروندان فلسطینی و مجروح شدن بیش از 400 نفر از صاحبان اصلی سرزمین فلسطین و نمازگزاران موحد گردید قلب تمامی آزادیخواهان جهان را جریحه‌دار کرد.   

این وقایع دردناک و تهاجمات وحشیانه که به دنبال طرح شوم یهودی‌سازی قدس شریف و هتک حرمت مسجدالاقصی با بستن درب‌های آن بر روی نمازگزاران فلسطینی صورت گرفت؛ به‌ مثابه اعلام جنگ به جمیع مسلمانان جهان تلقی می‌گردد.

واکنش گسترده و البته قابل‌انتظار علماء، اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام و به‌تبع آن ملت‌های مسلمان و ابراز انزجار از هتک حرمت مسجدالاقصی و اقدامات وحشیانه علیه ملت مظلوم فلسطین بار دیگر نشان داد که همواره مسئله اول جهان اسلام، فلسطین و قدس شریف است.

چه آنکه غصب سرزمین فلسطین و قبله اول مسلمین، درد مشترک همه امت اسلامی است و جهان اسلام علی رغم مواجه با فتنه تکفیر و تحمیل مناقشات مرموز قومی و مذهبی توسط جبهه استکبار، ورود به حریم مسجد و معراج گاه نبی مکرم اسلام(صلی‌الله علیه و آله) را خط قرمز خود دانسته و با تعصب و حساسیت تحولات فلسطین را تا محو غده سرطانی اسرائیل به فضل الهی دنبال می‌نماید.  

نهاد امامت جمعه، ضمن حمایت همه‌جانبه از تلاش مشروع ملت فلسطین در پاسداشت قدس شریف و رهایی سرزمین خود از اشغال غاصبان نژادپرست، بر رسالت انقلابی و جهادی همه علما و اندیشمندان جهان اسلام مبنی بر افشای جنایت‌ها و خباثت‌های رژیم ضد بشری اسرائیل و محکوم نمودن اقدامات وحشیانه آن، اصرار ورزیده و از نهادها و سازمان‌های بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر، برخورد جدی و قاطع را انتظار دارد.     

 در همین راستا، امامان جمعه خراسان شمالی در جمعه این هفته با حضور عاشورایی تمامی اقشار مردم شریف و نمازگزار اعم از شیعه و سنی؛ تریبون‌ها و مصلاهای نماز جمعه را یکپارچه فریادی انقلابی بر سر رژیم صهیونیستی خواهند ساخت و باری دیگر جلوه‌ای از شکوه و عظمت اتحاد امت اسلام را در حمایت از ملت غیور فلسطین و اعلان تنفر عمیق از رژیم صهیونیستی و حامیان بین‌المللی آن به‌ویژه آمریکای جنایتکار به نمایش خواهند گذارد. به امید روزی که غده سرطانی اسرائیل از پیکره امت اسلام به‌طور کامل محو و نابود گردد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha