شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تئاتر رضوی

آیین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و هنری کشور، در محل امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر برادر امام رضا (ع) بجنورد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، جشنواره سراسری تئاتر رضوی به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و هنری کشور از امروز تا یازدهم مردادماه در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

آیین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و هنری کشور بعدازظهر امروز در محل امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر برادر امام رضا (ع) بجنورد ساعت 18 و 30 دقیقه برگزار می‌شود.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی امسال در دو بخش تئاتر صحنه‌ای و نمایشنامه‌نویسی به میزبانی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

در بخش صحنه‌ای از 133 اثر رسیده به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 44 اثر به مرحله بازبینی راه یافت و در مرحله نهایی نیز هشت نمایش انتخاب شد که در این جشنواره با هم رقابت می‌کنند.

در بخش نمایشنامه‌نویسی هم از 53 اثری که به دبیرخانه جشنواره رسید، سه اثر برتر انتخاب شده که در مراسم اختتامیه جشنواره اعلام می‌شود.

نمایش‌های منتخب در بخش تئاتر صحنه‌ای برای اجرا در این جشنواره در تالار شمس و تالار گلشن بجنورد به روی صحنه می‌رود.

نمایش‌های «ضامن» از استان اصفهان و «یورت» از استان فارس هم در بخش نمایش‌های مهمان به ترتیب در شهرستان‌های شیروان و اسفراین اجرا می‌شود.

آثار رقابتی بخش تئاتر صحنه‌ای با حضور حسین مسافر آستانه، دکتر سعید اسدی و پیام دهکردی داوری می‌شود.

زمان اجرای نمایش‌ها از روز دوشنبه نهم مردادماه و با اجرای تئاتر «این ابر بارانی است» به کارگردانی اصغر گروسی از استان فارس در دو سانس 9 و 11 و نمایش «چنار لاله» به کارگردانی «مهدی آشوغ» از استان خوزستان در ساعت 18 و ۳۰ دقیقه و 20 و 30 دقیقه هر دو در تالار شمس آغاز می‌شود.

دو نمایش دیگر روز اول نیز که در تالار گلشن اجرا می‌شود «اسماعیل» به کارگردانی «سینا شفیعی» از استان البرز در دو سانس 9 و 11 و نمایش «باطل‌السحر» به کارگردانی «محمدرضا شامردی» از استان قم در ساعت 18 و 30 دقیقه و 20 و 30 دقیقه است.

همچنین تئاتر «زندگی شاید همین حالا» به کارگردانی «سید جواد اشکذری» از استان خراسان رضوی در سانس های 9 و 11 و نمایش «بازگشت به خانه» به کارگردانی «محمد شاکری» از خراسان شمالی در سانس های 18 و 30 دقیقه و 20 و 30 دقیقه روز سه‌شنبه دهم مردادماه هر دو در تالار شمس بجنورد به روی صحنه می‌رود.

در ادامه اجراهای سومین روز جشنواره تئاتر رضوی، تئاتر «کوکوی کبوتران حرم» به کارگردانی «حامد معمار طهرانی» از استان خراسان رضوی در ساعت 9 و 11 و نمایش «پانما» به کارگردانی «میثم ملازینل» از استان قزوین در دو سانس 18 و 30 دقیقه و 20 و 30 دقیقه در تالار گلشن بجنورد اجرا می‌شود.

نمایش «داستان غیر از این است» به کارگردانی و  نویسندگی «عباس کریمی» از خراسان شمالی نیز در بخش جنبی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی چهارشنبه یازدهم مردادماه در دو سانس 9 و 11 در تالار شمس بجنورد به روی صحنه می‌رود.

آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی و معرفی برگزیدگان این جشنواره نیز ساعت 18 روز چهارشنبه یازدهم مردادماه و در محل تالار گلشن بجنورد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha