جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسناتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسناتی گفت: امروز فرق ضاله و دیگر مذاهب اسلامی در مقابل مکتب غنی شیعه رنگ باخته اند و حقانیت این مکتب در جهان آشکار شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی، در شام میلاد ثامن الحجج (ع)، در همایش خانوادگی کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: حوزه اصفهان دارای سبقه ای کهن و با افتخار بوده و شایسته است که به ان دوران پرافتخار خود بازگردد.

وی با برشمردن برخی از علمای گذشته حوزه علمیه اصفهان که مایه مباهات حوزه های علمیه جهان اسلام بوده اند، تصریح کرد: پرورش افرادی چون بانون مجتهده امین در حوزه علمیه اصفهان در جهان اسلام بی بدیل است.

امام جمعه نجف آباد عنوان کرد: امروز مکتب تشیع در جهان در حال پیشرفت است و این طلب براساس اذعان علمای خارج از کشور است. آیت الله نجم الدین طبسی دردیداری که با سید حسن نصرالله در لبنان داشتند، از گرویدن فوج فوج علمای اهل تسنن به مکتب غنی شیعه می گفتند.

وی خاطرنشان کرد: طبق علمای جهان اسلام، وجود مرجعیت، واقعه کربلا وعاشورا و اعتقاد به بحث مهدویت باعث غنا و پیروزی شیعه نسبت به دیگر مذاهب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی خطاب به روحانیون بیان کرد: امروز فرق ضاله و  دیگر مذاهب اسلامی در مقابل مکتب غنی شیعه رنگ باخته اند و حقانیت این مکتب در جهان آشکار شده است.

وی در ادامه اشاره ای به حدیثی از علی بن موسی الرضا (ع) کرد و گفت: حضرت رضا (ع) می فرمایند، مومن به درجه واقعی ایمان نمی رسد مگر آنکه یک نکته را از خداوند، یک نکته را از پیامبر خدا و یک نکته را اهل بیت فرابگیرد و عمل کند.

استاد حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: طبق فرموده امام رضا (ع) مومن باید رازداری (ستارالعیوبی) را از خدا، مدارا با مردم را از پیامبر اکرم (ص) و صبر در سختی و خوشی را از اهل بیت فرابگیرد.

وی در پایان گفت: صبر در دین مانند سر در بدن است، بهترین عرصه صبر، ترک در گناه است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha