جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله هاشم زاده هریسی

حوزه/ خبرنگاران باید بتوانند آزادانه حرف خود را بزنند و مسئولان نیز گوش دهند و در صورت نیاز پاسخگو باشند؛ هر کسی در این جامعه اندیشه ای دارد و با دعوا و اختلاف نمی توان جامعه را پیش برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در نشست خبری با أصحاب رسانه با اشاره به جایگاه خبرنگاران ابراز داشت: خبرنگاران باید بتوانند آزادانه حرف خود را بزنند و مسئولان نیز گوش دهند و در صورت نیاز پاسخگو باشند؛ هر کسی در این جامعه اندیشه ای دارد و با دعوا و اختلاف نمی توان جامعه را پیش برد.
وی بر ضرورت گفتگو و تعامل سازنده در جامعه تاکید کرد و افزود: تنگ نظری در جامعه اسلامی خطرناک است و مطلق گرایی باید در جامعه از بین برود؛ اینکه گروه یا جناحی فکر کند هر چه او بگوید حق است و طرف مقابل، باطل مطلق و ضد انقلاب است، ناصحیح می باشد.
عضو خبرگان رهبری همچنین با اشاره به حلقه های مفقوده جامعه تاکید کرد: رسانه ها بر روی احیاء کرامت انسانی کار کنند؛ چراکه مبنای حقوق انسانی است و انسانی که تقوا دارد کرامتش بیشتر است.
آیت الله هاشم زاده هریسی ادامه داد: همه باید در جامعه، کرامت داشته باشند،؛وگرنه انسان ها تحقیر می شوند.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در خبرگان رهبری همچنین محبت و انسان دوستی را لازمه جامعه اسلامی دانست و گفت: نفرت ها و خصومت ها بدترین شکنجه ها را در جهنم به دنبال دارد، با افکار داعشی نمی توان کنار هم زیست، بلکه باید تلاش کنیم جامعه بهشتی را محقق کنیم.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز اگر یکی از بیت امام(ره) حمایت کند، کافر یا بی دین می شود؛ آیا حمایت از بیت امام و یا استوانه نظام، خلاف اندیشه رهبری است؟
وی عنوان کرد: منظور من هم از مهربان بودن در جامعه، رفع حصر نیست؛ از کلمه آشتی هم استفاده نکردم، اصلا در این وادی هم نیستم، حرفم این است که در جامعه با هم مهربان و با محبت باشیم.
آیت الله هاشم زاده در ادامه با انتقاد از جو نامناسب برخورد سلیقه ای در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در برهه ای من به عنوان نماینده مردم این استان نمی توانستم در این استان حضور پیدا کنم؛ حتی مکانی برای سکونت پیدا نمی کردم و به مسجد هم راه نمی دادند.
وی افزود: برخی می گفتند تنها باید یک درس خارج در تبریز باشد و تنها به یک نفر آیت الله گفت.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز در این استان اظهار داشت: خانواده آل هاشم یک خانواده مردمی است، مردم هم نسبت به این تغییر خوشحال هستند و ایشان هم در این مدت کوتاه خودشان را نشان دادند.
آیت الله هاشم زاده در ادامه عنوان کرد: روحانیت و طلبه ها نباید وارد سیاست بازی شوند، چرا که سیاست زدگی را به دنبال دارد.
وی در پاسخ به سوالی مبتنی بر آمادگی وی جهت تدریس درس خارج در حوزه علمیه تبریز گفت: روحانیون باسوادی در تبریز حضور دارند من نیز هر کمکی از دستم بربیاید در خدمت حوزه علمیه این استان هستم.  
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در حال حاضر تدریس در دانشگاه تهران را بر عهده دارم و به این کار علاقه دارم؛ مگر اینکه دستور فرمایند در این استان حضور داشته باشم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha