جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که برای حفظ این مکتب خون هایی زیادی ریخته شده و امروز رشادت امثال شهید حججی گواه خوبی بر این مدعاست، تاکید کرد: در برابر این هجمه دشمنان مراقب، هوشیار و بصیر باشید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی، ظهر امروز در همایش علمی، آموزشی و شعائری غدیر در مدرسه علمیه عالی نواب با بیان این که هیچکس معنویتی همچون حضرت علی(ع) در جهان بشری ندارد، گفت: امروز جهانیان از شیعیان الگو می گیرند و نظرشان به عملکرد آنان در وقایع مختلف است. 
وی با بیان این که امروز نزدیک به 84 کشور با داعش در حال همکاری بوده و شیعیان در نظام اسلامی باید به تنهایی در برابر بیگانگان بایستند، تصریح کرد: امروز نظام اسلامی قدرت کمی ندارد و رشادت های امثال شهید حججی، داعش را نابود کرده است. 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که پیروزی های پی درپی شیعیان در عرصه های مختلف همه حاصل لطف و عنایت خداوند متعال است، تصریح کرد: برای بزرگان و مراجع مان بسیار دعا کنید؛ چراکه این عزیزان در ایران و نجف اشرف با توکل بر خدا مذهب و اعتقادات را حفظ کرده و اجازه تعدی دشمنان را نمی دهند. 
حجت الاسلام والمسلمین طبسی با بیان این که امروز آنان کاری کردند تا غربی ها از حدود خود فراتر نروند، بیان کرد: علمای شیعه با زکاوت ترین علمای اسلامی هستند که در برابر هرگونه هجمه دشمنان نظام و انقلاب ایستادگی می کنند. 
وی با بیان این که اگر احزاب اسلامی تحت پرچم حضرت علی(ع) نباشند نتیجه آن همین تربیت کفار می شود، خاطرنشان کرد: هر کس در هر سطحی تا زمانی که تحت نظر ولی فقیه نباشد اعتباری ندارد و حتی دولت باید مهر ولایت فقیه داشته باشد و اگر همه ملت ها در تبعیت از ولایت بکوشند می توانند قدرت های بزرگ اسلامی تشکیل دهند. 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروز همه دنیای اسلام باید با فرهنگ شیعه آشنا شوند، ابراز کرد: پرچم تشیع را در طول تاریخ سرافراز نگاه داشته ایم و در حالی که دشمنان تلاش زیادی کردند تا این پرچم را به کلی نابود کنند اما علی رغم همه توان و تلاش خود بازوی اسلام را نتوانستند بشکنند. 
حجت الاسلام والمسلمین طبسی ادامه داد: این پرچم نسل به نسل از زمان فاطمه الزهرا(س) دست به دست آمده و می بینید که غربی ها با همه توان خود تلاش دارند تا آن را نابود و متزلزل کنند؛ اما با امکاناتی که امروز در جهان وجود دارد و با غیرت دینی خودمان باید مقتدرانه از این پرچم تشیع و فرهنگ شیعی دفاع کنیم. 
وی با بیان این که برای حفظ این مکتب خون هایی زیادی ریخته شده و امروز رشادت امثال شهید حججی گواه خوبی بر این مدعاست، تاکید کرد: در برابر این هجمه دشمنان مراقب، هوشیار و بصیر باشید. 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با این توصیه که در ایام غدیریه یعنی از 10 تا 25 ذی الحجه کاروان های شادی برپا کنید، گفت: بدانید روز غدیر و ایام تعیین امام و امامت شادی و سرور دارد. از آنجا که تا کنون در گرامیداشت مناسبت های ائمه معصومین(ع) کم نگذاشته ایم و همین سبب شده تا فرهنگ شیعی زنده بماند.
حجت الاسلام والمسلمین طبسی با توصیه نسبت به اهمیت برگزاری مراسم شادی و جشن در ایام غدیر و با بیان اینکه با انجام و توجه به اینگونه فرهنگ ها، حتی شیعیان نزدیک به هزار سال پیش را نیز زنده کرده اید، تصریح کرد: گرامیداشت غدیر باید تا ظهور حضرت حجت(عج) ادامه پیدا کند و در فرهنگ شیعی با این معارف بلندش هرگز عقب نشینی معنایی ندارد. 
وی نتیجه مراسم های جشن، عزاداری و بزرگداشت مناسبت ها را رواج تشیع دانست و با بیان این که امروز تشیع در شرق و غرب عالم گسترش می یابد، خاطر نشان کرد: باید فرهنگ غدیر و عاشورا را احیاء و از همه امکانات در دسترس برای نشر مذهب و معارف بلند دینی استفاده کرد.

 انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha