جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جویبار- دوره مهارتهای زندگی

حوزه/ اولین قدم در ازدواج، شناخت وضعیت و شرایط دختر می باشد که مهمترین مسائل آن اصالت خانوادگی، بررسی انسجام خانوادگی و نوع ارتباط والدین، شغل پدر و طرف مقابل و همچنین جایگاه دختر در اقوام و در نهایت وضعیت ظاهری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در «ساری»، خانم زهرا پور، در کارگاه مهارت های زندگی مدرسه علمیه الزهرا(س) جویبار گفت: این دوره با هدف ارتقاء توان تبلیغی طلاب در زمینه ارشاد خانواده ها و رفع مسائل و مشکلات موجود در جامعه برگزار گردید و  انتظار می رود طلاب و مبلغین پاسخگوی مطالبات مردم در این زمینه باشند.

استاد حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره  به مسائل بنیادین که تاثیر مستقیم در تشکیل خانواده دارد، گفت: اولین قدم در ازدواج، شناخت وضعیت و شرایط  دختر می باشد که مهمترین مسائل آن اصالت خانوادگی، بررسی انسجام خانوادگی و نوع ارتباط والدین، شغل پدر و طرف مقابل و همچنین جایگاه دختر در اقوام و در نهایت وضعیت ظاهری است.

وی، بعد از پرداختن به مسائل خواستگاری به دوران عقد اشاره و اظهار کرد: دوران عقد زمان شناسایی است که در نهایت با جذب و اعتماد سازی جهت کسب مهارت های لازم در این دوران، با یکدیگر و نیز خانواده های هم ارتباط برقرار کرده و با رفت و آمدهای حساب شده، شناخت بیشتری از یکدیگر پیدا کرده و مهیای زندگی مشترک می شوند.

زهرا پور به بیان  مسائل و نکات مهم دوران عقد و ریزه کاریهایی که توسط دختر و پسر باید رعایت و انجام شود  پرداخت و بار دیگر  بر اهمیت این  دوران تاکید کرد .

بحث های پایانی این دوره مربوط به خرید جهیزیه و برپایی مراسم عروسی بود که استاد حوزه خواهران مازندران به دیدگاه اسلام در این زمینه اشاره کرده و به بررسی نیازها ، انتظارات و مسائل مربوط به آن پرداخت .

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha