شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام نظری

حوزه/ استاد حوزه علمیه تبریز با اشاره به زندگانی آیت الله بنی فضل(ره) قبل و بعد از انقلاب اسلامی، بر نقش موثر علما در تربیت شهدای مدافع حرم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه علمیه تبریز، سه شنبه شب در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله بنی فضل(ره) در تبریز با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم الحرام و ترویج قمه زنی در شبکه های ماهواره ای عنوان کرد: باید جلوی ترویج قمه زنی را بگیریم، این مساله نه در قرآن آمده نه سبک ائمه اطهار(ع) است و نه مجتهدین آن را مطرح کرده اند و اگر مجتهدی نیز آن را تایید کرده مجتهد ماهواره ای است، آن هایی هم که می گویند آیت الله بهجت و آیت الله ابوالحسن اصفهانی بر آن صحه گذاشته، کذب محض است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با ترویج قمه زنی به دنبال معرفی خشن مکتب تشیع هستند، ادامه داد: باید به داد انحراف در هیات های مذهبی برسیم، هر کسی زیر علم امام حسین(ع) سینه می زند، باید نسبت به این قضیه احساس مسئولیت کند، مقام معظم رهبری فرمان آتش به اختیار را براین اساس اعلام کردند، نباید منتظر بخشنامه های اداری باشیم.

حجت الاسلام نظری تاکید کرد: علما وظیفه دارند در دوره غیبت امام زمان(عج)، این فرهنگ را زنده نگهدارند، باید فرهنگ شهید پروری و جهاد و شهادت را زنده نگهداریم تا مردم تا پای جان از دین اسلام دفاع کنند.

استاد حوزه علمیه تبریز افزود: اگر عالم دینی به وظیفه خود عمل کند، حب ریاست نداشته باشد و دنیا را قبله خود نکند و معمای نفس و دنیا را برای خود حل کند، می تواند در جامعه تاثیرگذار و نقش آفرین باشد، در غیر این صورت، ممکن است به جایی برسیم که فرزند شهید یا جانباز، از مطرح کردن این افتخار در جامعه خجل باشد.

وی تصریح کرد: زندگی آیت الله بنی فضل(ره) قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران را مرور کنید، می بینید که چه با معرفت روی پیمان خود ایستاده بود.

حجت الاسلام نظری با اشاره به شجاعت شهید حججی با بیان اینکه یک عالم می تواند افرادی مانند شهدای مدافع حرم تربیت کند، ابراز داشت: این شهید مدافع حرم، با اینکه در دست داعش اسیر بود، اما سرش را جلوی دشمن بالا گرفت، داعشی ها زنده زنده سر این شهید را بریدند، یک جوان چگونه باید تربیت شده باشد تا به چنین مقامی رسیده باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha