جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام احمدی نژاد

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین (ع) آران و بیدگل با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار حوزویان تهران، به نقش بسیار مهمی که روحانیون وحوزه های علمیه در معرفی دین اسلام به جهانیان دارند، اشاره کرد و گفت : حوزه های علمیه حرف های اسلام را به زبان روز منتقل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین احمدی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، با تاکید بر توجه ویژه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار معظم له با طلاب و اساتید حوزه علمیه تهران، گفت: روحانیون و حوزه های علمیه وظیفه دارند حرف های اسلام را به زبان روز به جهانیان منتقل کنند.

وی افزود: همان طور که در عصر ظهور دین برای جاهلیت آن زمان حرف نو، جدید و جذابی بود، امروز هم اگر دین بدون سلایق شخصی و به صورت جامع در عصر جاهلیت مدرن غربی بیان شود، جذابیت خود را خواهد داشت، همان طور که درگرایش های ملل نیز امروزه شاهدیم.

لزوم ترویج معارف دین در گستره جهانی

مدیر مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین (ع) آران و بیدگل به رسالتی که حوزه های علمیه دردوران گذشته داشتند، اشاره کرد و گفت: امروزه با فهم درستی که از دین براساس آموزه های معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره ) که دینانت ما عین سیاست ماست، روحانیت برای حاکمیت دین به میدان آمد و با تلاش مضاعف و ابزارهای جدیدی که در اختیار دارد، با کوشش و تلاش، جهاد همه جانبه را در ترویج دین اسلام انجام  می دهد.

چهار ضرورت پاسخ به شبهات

حجت الاسلام والمسلمین احمدی نژاد، با تشریح بخشی از شبهات دینی در مقطع فعلی گفت: اولا با توجه به این که طرح شبهات یک موضوع تازه ای نیست و از ابتدا بوده، هست و خواهد بود، ثانیا برای پاسخگویی به شبهات، باید اولا شبهات را شناخت و سپس پاسخ محققانه، مستند و محکم داده شود، ثالثا پاسخ گویی باید بدور از احساسات و سطحی نگری باشد، رابعا به موقع و قبل از رسوخ شبهه در اذهان جامعه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha