جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
غدیر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) پلدختر با اشاره به اینکه باید در زمینه معرفی غدیر برنامه های بامحتوا و هدفمند عمل شود خاطر نشان کرد: مبحث امامت ،ولایت و فلسفه و اهداف غدیر باید به خوبی در بین مردم تبیین و تشریح گردد.

خانم اعظم آزادبخت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اینکه معرفی ابعاد مختلف غدیر از وظایف مهم حوزه های علمیه و مبلغان است، گفت: غدیر نعمت بزرگ الهی در تکمیل رسالت نبوی (ص) است و باید در بزرگداشت و معرفی آن، گفتمان و نشست های گسترده ای برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه باید کار زیربنایی در معرفی ابعاد مختلف غدیر در جامعه صورت گیرد افزود:آحاد جامعه باید از آثار و برکات غدیر بهره مند شوند و در این زمینه باید بصیرت و آگاهی لازم به جامعه القاء شود .

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) پلدختر با اشاره به اینکه باید در زمینه معرفی غدیر برنامه های بامحتوا و هدفمند عمل شود خاطر نشان کرد: مبحث امامت ،ولایت و فلسفه و اهداف غدیر باید به خوبی در بین مردم تبیین و تشریح گردد.

 آزادبخت با اشاره به اینکه در مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید بصورت گسترده و تخصصی به موضوع تبیین غدیر و مسئله ولایت پرداخته شود، یادآور شد: انتقال و تبیین پیام های غدیر، به پژوهش های علمی و تحقیقی نیازمند دارد و باید با حرکت علمی و پژوهشی مسئله غدیر در جامعه اطلاع رسانی و تبیین شود .

وی با اشاره به اینکه غدیر هویت شیعه است، گفت: پیام های سیاسی، اجتماعی و جامعه شناسی غدیر باید از لابلای خطبه غدیر استخراج شود و به جامعه جهانی منتقل شود و در این راستا روحانیون ،طلاب و فعالان رسانه ای باید این مسئولیت سنگین را بر عهده بگیرند .

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) پلدختر در پایان از برگزاری گفتمان های غدیر با موضوع ولایت و امام شناسی در این مدرسه خبر داد و بیان داشت:در هفته ولایت این گفتمان ها با حضور محققان و اساتید حوزه برای طلاب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha