جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی_حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در جمع طلاب و روحانیون گفت: طلاب و روحانیون در ایام تبلیغ محرم، در راستای تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش بیشتری کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، بعصر امروز در افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان اظهار داشت: به فضل الهی سیر سعودی حوزه علمیه خراسان شمالی در مدارس خواهران و برادران شایان تقدیر بوده و ما در مدارس خواهران و برادران شاهد ارتقای برنامه ها هستیم و این بسیار در خور توجه است.

وی با برشمردن برگزاری دوره های علمی و بصیرتی در تابستان امسال برای اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: دوره های علمی و بصیرتی برای اساتید برادر و خواهر مدارس علمیه استان در مازندران برگزار شد که بسیار مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت و اساتید حاضر در این دوره ها بهره های لازم را بردند.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین با اشاره به حضور طلاب مدارس علمیه استان در مناطق زلزله زده خراسان شمالی گفت: طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی در قالب طرح های جهادی در این مناطق حضور یافته و در امر بازسازی واحدهای آسیب دیده به مردم مناطق زلزله زده کمک کردند.

وی همچنین با بیان اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم، تصریح کرد: بنا داریم تا ماه محرم و اربعین را با شکوه تر از سال های قبل با حضور طلاب برگزار کنیم لذا از مدیران مدارس علمیه استان انتظار داریم در برگزاری هر چه بهتر این مراسم ها و حضور حداکثری طلاب مشارکت کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه حوزه های علمیه چند سال است که در زمینه تبلیغ پیام ولایت تلاش کرده و حرکت های خوبی را در راستای احیای غدیر داشته اند، اظهار داشت: امسال طلبه های مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با یک اقدام در خور تقدیر توانستند پنج هزار مخاطب را در قالب این طرح با برنامه های غدیر آشنا کنند.

وی همچنین نقش طلاب را در امر تبلیغ امور دینی بسیار مهم عنوان کرد و گفت: امیدواریم طلاب در امر تبلیغ در راستای منویات رهبری توجه و تلاش بیشتری کنند.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین از برگزاری کارگاه «هنر آسمانی» برای طلاب استان خبر داد و گفت: این کارگاه از مهرماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

گفتنی است، براساس برنامه ریزی ها قرار بود تا حجت الاسلام و المسلمین سیدمصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان در این همایش حضور یابند، که به دلیل درگذشت آیت الله معصومی حضور نیافت.

همایش بزرگ افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی با حضور اعضای شورای استانی حوزه علمیه استان، مسئولان مرکز مدیریت، مدیران و اساتید مدارس علمیه و طلاب خواهر و برادر در محل آستان مقدس امامزاده سید عباس (ع) بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام/    

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha