جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی مخدوم

حوزه/ رئیس مرکز ملی پاسخگویی به شبهات دینی با اشاره به تلاش های دشمن در القای شبهات متعدد بر لزوم استفاده از این تهدید برای تولید مفاهیم دینی و ایجاد یک فرصت بزرگ تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی مخدوم در دومین روز از همایش فعالان فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران در قم، گفت: یکی از مهمترین فاکتورهای فعالیت مستمر و رو به پیشرفت در فضای مجازی، فعالیت در زمینه ایجاد ارتباط مستمر با مخاطب است.

وی افزود: یکی از مهمترین ثمرات این ارتباط آن است که پس از انتقال پیام، مخاطب در دریافت پیام طرف مقابل دچار سوءتفاهم نمی‌شود زیرا هدف اصلی آن است که در این ارتباط،‌ پیام اصلی به طرف مقابل انتقال داده شود؛‌ به دلیل متفاوت بودن ذهنیات و ویژگی‌های انسان‌ها، نیازمند آن هستیم که الزامات حضور در فضای مجازی و انتقال پیام رعایت شود.

رئیس مرکز پاسخگویی به سئوالات دینی یادآورشد:‌ فضای مجازی نیازمند استفاده صحیح از موقعیت و فضای در اختیار است؛ استفاده از این فضا باید به‌گونه‌ای باشد که بدانیم از چه ابزاری و در چه جهتی استفاده می‌کنیم و استفاده از روش‌های جدید و مناسب عامل موفقیت انسان عصر فرا مدرن است.

وی تصریح کرد: در سالهای اخیر رهبری معظم انقلاب بارها و بارها بر لزوم توجه به ساحت های مختلف و فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی با مردم،‌ مسئولان،‌ فعالان تبلیغی و... فرمایشاتی را عنوان داشته اند؛ دشمن با ایجاد شبهات متعدد سعی در ایجاد تهدیدات روزافزون برای ما و مردم در فضای مجازی دارد و به همین دلیل باید نسبت به شبهات موجود جامعه و پاسخ به آن‌ها و همچنین امکان دسترسی به تمام دنیا در کوتاه‌ترین زمان از این تهدید به یک فرصت جهانی برسیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مخدوم بیان کرد: تولید محتوا را مهم‌ترین موضوع حضور در فضای مجازی خواند و ادامه داد: در این زمینه باید فعالیت‌های جدی صورت بگیرد و به اثربخشی محتواهای تولیدی توجه جدی شود؛ خاصیت عصر حاضر فکر آوری است؛ برای داشتن توان تولید محتوای رقابتی، باید درک صحیحی از مباحث و محتواهای تولیدی داشته باشیم.

وی با الزام‌آور خواندن روند پژوهی برای هر انسانی که تفکر سیستمی دارد، خاطرنشان کرد: در دنیایی که جنگ نابرابر اطلاعات در فضای مجازی در جریان است ما نباید تنها به‌ظاهر رویدادها توجه کنیم و نیازمند تولید محتواهایی متناسب با روند شکل‌گیری پدیده‌ها و اطلاعات هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha