جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام فاضلیان

مدیر حوزه علمیه خواهران همدان با بیان این که پیروی از قرآن کریم و حرکت در راه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سبب رستگاری انسان ها و مومنان است، تصریح کرد: تحصیل در حوزه های علمیه حرکت در راه قرآن و اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سید حسن فاضلیان، مدیر حوزه علمیه خواهران همدان، ظهر امروز در  آیین افتتاحیه سال تحصیلی 96-97 مدرسه علمیه الزهرا(س) شهر همدان با اشاره به آیه ۹ سورا اسراء «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا/ قطعا اين قرآن به [آيينى] كه خود پايدارتر است راه مى ‏نمايد و به آن مؤمنانى كه كارهاى شايسته مى كنند مژده مى‏ دهد كه پاداشى بزرگ برايشان خواهد بود»، گفت: قرآن کریم انسان را به راهی که استوار ترین راه ‌ها است، هدایت می‌کند و به مؤمنانی که اعمال صالح انجام می‌دهند، بشارت می‌دهد که برای آنها پاداش بزرگی است.

وی با بیان این که پیروی از قرآن کریم و حرکت در راه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سبب رستگاری انسان ها و مومنان است، تصریح کرد: تحصیل در حوزه های علمیه حرکت در راه قرآن و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام فاضلیان با اشاره به آیه ۴ سوره تین «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ/ [كه] براستى انسان را در نيكوترين اعتدال آفريديم»، خاطر نشان ساخت: خداوند متعال در این آیه می فرماید ما انسان را در بهترین صورت و نظام آفریدیم.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه والای حوزه های علمیه، افزود: با بهره گیری از قرآن کریم که انسان را بهترین خلق می نامد حوزه های علمیه نیز بهترین مکان آموزشی و احسن تقویم به شمار می رود.

مدیر حوزه علمیه خواهران همدان گفت: طلاب علوم دینی باید در خانواده خود مظهر اسلام باشند و پدر و مادر، همسر و نزدیکان او از رفتار آنها در اسلام و دین داری را بیاموزند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت علم آموزی، گفت: اکنون که شما در این را الهی قدم گذاشته اید باید در مرحله نخست به علم آموزی بپردازید و در مرحله بعد مبانی اسلامی را در جامعه نهادینه کنید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha