جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سائلی

مسئول مدرسه علمیه رضویه مشهد گفت: پژوهش ها و تحقیقات خود را باید در نقاطی که نیاز روز جامعه است، متمرکز کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سائلی، ظهر امروز در افتتاحیه دوره های تربیت محقق و پژوهشگر در حوزه خانواده، در محل مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت مشهد گفت: باید در نقاطی که نیاز روز جامعه است پژوهش ها و تحقیقات خود را متمرکز کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه باید به گونه ای بر مباحث علمی جدید مسلط باشیم که به اندازه 200 صفحه رساله مطلب نو ارائه دهیم، گفت: به طور مثال مسائل و جنبه های مختلفی در حوزه زناشویی به وجود آمده است که به کار و تحقیق بیشتر نیاز است.

مسئول مدرسه علمیه رضویه در خصوص ارتباط مسائل پزشکی و فقهی نیز خاطر نشان کرد: نگارش رساله های جدید نیز نمی بایست براساس مسائل اثبات شده باشد بلکه به طور مثال در پزشکی قانونی مباحث دیات و غیره به بحث های جدیدتری ورود پیدا کرده و ما نیز باید در این موارد جدید وارد شویم.

وی عنوان کرد: باید در تحقیقات خود بر اساس ایمان وارد شویم و این مسئله را بدانیم که هیچ کس در زمینه علم تا کنون حرف آخر را نزده است؛ یعنی می بایست نسبت به این امر که می توان درتحقیق خود سخنی جدید بیان کرد، امیدوار بود.

مسئول مدرسه علمیه رضویه در ادامه از ارتباط مهم والدین و فرزندان گفت و با اشاره به آیه 6 سوره تحریم اظهار داشت: براساس تفاسیر قرن های گذشته و ترجمه لفظی شان نزول این آیه تربیت خانواده توسط والدین است. از  آیه به صورت لفظی می توان این برداشت را داشت که والدین خود و فرزندان خود را باید از اسباب آتش حفظ کنند که نتیجه ی تربیت فرزندان توسط خانواده برداشت می شود.

وی با بیان این که برخلاف برداشت های گذشته بلکه براساس تحریر الوسیله امام خمینی(ره)، این آیه بر امر به معروف و نهی از منکر در محیط خانواده می پردازد، یادآور شد: باید امر به معروف و نهی از منکر لفظی را ابتدا از خانواده شروع کرد تا بتوانیم در این عرصه موفق باشیم.

انتهای پیام/ا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha