جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت آیت الله راستی کاشانی در مسجد اعظم

حوزه/متاسفانه امروز برخی با سخنان کاملا غیر واقعی و غیر علمی و غیر دینی خود این همه آیات عذاب و جهنم و انذار را نادیده گرفته و به سهل اندیشی و نسبت به این موارد می پردازند که باید جلوی این افراد را گرفت.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی چهارشنبه شب در مراسم هفتمین شب ارتحال آیت الله راستی کاشانی که به همت نهادهای حوزوی در مسجد اعظم برگزار شد گفت: آیت الله راستی کاشانی عالمی مجاهد و بصیر بود.

وی افزود: مرحوم آیت الله راستی کاشانی عالم متقی بود؛ وی 20 سال در نجف در درس بزرگان حوزه تحصیل کرد و بیش از نیم قرن به تدریس مبانی علمی اهل بیت(ع) پرداخت.

استاد دانشگاه گفت: مرحوم آیت الله راستی کاشانی در مقام تدریس فوق العاده عمیق و دقیق بود و در امور اخلاقی و رفتاری حتی یک مکروه نیز ازایشان سر نمی زد زیرا به شدت اهل احتیاط بود.

وی با اشاره به پیام رهبر انقلاب در پی رحلت این عالم مجاهد گفت: چهار نکته در این پیام هویدا بود؛ اولین نکته ای که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند، روشن بینی و بصیرت و زمان شناسی این عالم مجاهد بود؛ بصیرت بسیار مهم تر از بینایی ظاهری است و این عالم بصیر با همراهی امام و رهبری این بصیرت را به عینه ثابت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اظهارکرد: اخلاص و وفاداری نکات بسیار مهم دیگری بود که رهبر انقلاب به آنها اشاره کردند؛ ایشان عالمی وفادار به امام رهبری بود؛ بسیاری از کشتی انقلاب پیاده شدند و حتی از هواپیمایی که امام رااز فرانسه به ایران منتقل کردند نیز پیاده شدند، ولی بزرگانی چون مرحوم راستی کاشانی تا آخر عمر این وفاداری را حفظ کرد.

وی گفت: ویژگی بعدی که رهبر انقلاب در این پیام به آن اشاره کردند روحیه انقلابی و استکبار ستیزی مرحوم آیت الله راستی کاشانی بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با ذکر این مطلب که چهار حزن است که در اسلام به عنوان حسن مثبت یاد شده است گفت: حزن در هنگام شنیدن آیات قرآن به خصوص متناوب با فهم آیات اولین حزنی است که در اسلام از آن به حزن ممدوح یاد شده است.

وی تصریح کرد: حزن برای اهل بیت(ع) به خصوص امام حسین(ع) و امام علی(ع) از دیگر حزن های سفارش شده در اسلام است؛ امام صادق بیان می کنند که از روزی که امام علی(ع) شهیدند شدند زمین و آسمان برای ایشان گریه می کنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: امام صادق(ع) بیان کردند که هر کسی که بر مصیبت های اهل بیت(ع)بگرید رحمت شده الهی است.از دیگر حزن های مثبت در اسلام می توان به حزن نسبت به عاقبت کار و اندوه به یاد معاد اشاره کرد.

وی با انتقاد شدید از ترویج اباحی گری و سهل اندیشی مفرط نسبت به دین گفت: متاسفانه امروز برخی با سخنان کاملا غیر واقعی و غیر علمی و غیر دینی خود این همه آیات عذاب و جهنم و انذار را نادیده گرفته و به سهل اندیشی و نسبت به این موارد می پردازند که باید جلوی این افراد را گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha