جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد جمشیدی

حوزه/ خانواده ها باید مسِئولیت پذیر بوده و نسبت به تربیت فرزندان خود کوتاهی نکنند و همواره ناظر بر عملکرد عزیزان خود نسبت به انتخاب دوست و ارتباطات روز مره آن ها چه حقیقی و چه مجازی باشند.

حجت الاسلام محمد جمشیدی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به اهمیت بحث وحدت رویه تربیتی خانواده و آموزش و پرورش، گفت: خانواده ها نباید همه وظایف تربیتی را بر دوش آموزش و پرورش قرار دهند.

وی افزود: خانواده مهم ترین عامل تربیتی انسان است، لذا باید این امر خطیر را بسیار جدی گرفت تا جایی که اسلام راه رسیدن به بهشت را در گرو رضایت پدر رو مادر می داند چرا با مدیریت مطلوب پدر و مادر است که انسان مسیر تعالی را طی می کند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: خانواده ها باید مسِئولیت پذیر بوده و نسبت به تربیت فرزندان خود کوتاهی نکنند و همواره ناظر بر عملکرد آنان نسبت به انتخاب دوست و ارتباطات روز مره چه حقیقی و چه مجازی باشند.

وی اظهار کرد: گرفتاری های روز مره، ضعف مدیریت والدین و حواشی که خود را درگیر آنها ساخته اند، سبب می شود تا نسبت به این امر مهم کو تاهی شود، لذا در سطوح جامعه شاهد نا هنجاری های متفاوتی هستیم.

حجت السلام جمشیدی تصریح کرد: مراکز آموزشی از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه ها و ... به تنهایی به عنوان یک مرکز تربیتی ایده آل نمی توانند در تربیت فرزندان ما نقش داشته باشند، بلکه باید خانواده ها هم در این امر سهیم باشند.

وی تصریح کرد: یکی از چیز هایی که خانواده ها باید به آن توجه لازم داشته باشند اوقات فراغت فرزندان است که اگر آن ها برنامه نداشته باشند دشمنان ما در قالب بسته های متنوع برنامه دارند.

این فعال فرهنگی افزود: ابزارهای دشمن بسیار پیچیده است، لذا باید نظام آموزش و پرورش ما و خانواده ها این ابزارها را شناخته و با مهندسی معکوس فرهنگی آن هار ا به وسیله تربیتی آینده سازان این مرز و بوم قرار دهیم.

وی در پایان افزود: با توجه به حساسیت مساله تربیت فرزندان می طلبد تا با آسیب شناسی دقیق و یک برنامه کلی که با نگرش های اسلامی ایرانی همراه باشد بتوانیم فرزندانمان را قبل از این که دشمن با نگرش خود تربیت کند، آن ها را نسبت به ارزش های اسلامی آگاه سازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha