جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ این استاد اخلاق با بیان اینکه انسان باید ارزش خود را بشناسد، گفت: بدانیم که ارزش ما خداوند است و مراقب باشیم که به کمتر از خدای متعال قانع نشویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، درس اخلاق حجت الاسلام صفائی بوشهری ویژه مدیر، معاونین و کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه استان کرمانشاه، در این مرکز برگزار شد.

حجت الاسلام صفایی بوشهری در این جلسه پایه انسانیت را شناخت و یافتن خود دانست و اظهار داشت: این امر مهم که در ظاهر انسان مشخص نیست، با اعتبارات انسان همچون شغل، علم، زن و فرزند و ... نه پیدا می شود و نه به وجود می آید.

وی با بیان اینکه حتی علوم حوزوی هم به تنهایی سودی ندارد، بیان داشت: انسان تا زمانی که معرفت نفس پیدا نکند، حتی اگر صد سال هم در حوزه باشد فایده ندارد.

حجت الاسلام صفایی بوشهری فهم را دو نوع دانست و گفت: یک فهم همین فهم مصطلح و شناخته شده است و نوع دیگر، فهمی است که از تقوا به دست می‌آید که این فهم، فهم اصلی و مادر است.

این استاد اخلاق افزود: شناخت چنین فهمی از اوجب واجبات است؛ چراکه امام علی علیه السلام می فرمایند «مَن لَم یَعرِفْ نَفسَهُ بَعُدَ عَن سَبیلِ النَّجاةِ ، و خَبَطَ فی الضَّلالِ و الجَهالاتِ». لذا اگر چنین فهمی را در اسرع وقت حاصل نکنیم ممکن است عاقبتمان ختم به خیر نگردد.

وی با تأکید بر اینکه باید روزانه حداقل ده دقیقه برای خودمان وقت بگذاریم اظهار داشت: در روایتی امام علی علیه السلام می­فرمایند تعجب می کنم از کسی که خودش گم شده است و به دنبال گمشده هایش می‌گردد.

حجت الاسلام صفایی بوشهری با بیان اینکه انسان باید ارزش خود را بشناسد، گفت: بدانیم که ارزش ما خداوند است و مراقب باشیم که به کمتر از خدای متعال قانع نشویم.

/انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha