جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بورس و اوراق بهادار

حوزه/کریمی با بیان اینکه یکی از ابزارها در بازار اسلامی، اوراق بهاداراست گفت: این اوراق ارزش مالی یکسان و قابل معامله در بازارهای مالی هستند که بر پایه یکی ازقراردادی مورد تایید اسلام است که براساس همین قرار داد هم طراحی می شوند و دارندگان اوراق به صورت مشاع مالک یک قسمت از دارایی آن می باشند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» کریمی پیش از ظهرامروز در اولین نشست بازار سرمایه اسلامی با حضور طلاب، پژوهشگران ومحققان باعنوان شرکت بورس اوراق بهادار در بنیاد فرهنگی امامت در قم برگزارشد به بازار فرابورس اشاره کرد و گفت: بورس و بازار فرابورس ازجمله بنگاه های رونق دهی به اقتصاد کشورو درحقیقت نهاد ناظر می باشد. 

کارشناس سازمان بورس افزود: بازارفرا بورس نیزاز جمله نهاد ناظر و شکل گیری این بازار برکات خوبی برای نظام مالی کشور داشت و آن هم رونق دادن به بازارسرمایه کشوراست.

وی عنوان کرد: فرابورس درتوسعه اقتصادی برکاتی مانند هدایت پس اندازهای مرد م به سمت سرمایه گذاری مولد، توزیع درست درآمدها راهم به همراه دارد.

کریمی گفت: رسالت فرابورس ایجاد بازاری کارآمد به اولویت معیارهای شفافیت، نقد شوندگی قابلیت اعتماد به منظور ایجاد بستر تامین مالی است.

کارشناس بورس افزود: بازار فرابورس از بازاهای مانند سهام فرابورس، بازار پایه و دیگر بازار تشکیل شده  که مهمترین آن بازار سهام است.

وی با بیان اینکه اشتغال کشور به بازارهای کوچک وابسته و اساسا کسانی در بازار سرمایه گذاری می کنند که ریسک پذیر می باشند، افزود: ازجمله بازارهایی که همیشه مورد توجه سرمایه گذاران بوده، بازارمالی اسلامی است

 کریمی با بیان اینکه یکی از ابزارها در بازار اسلامی، اوراق بهاداراست گفت: این اوراق ارزش مالی یکسان و قابل معامله در بازارهای مالی هستند که بر پایه یکی ازقراردادی مورد تایید اسلام است که براساس همین قرار داد هم طراحی می شوند و دارندگان اوراق به صورت مشاع مالک یک قسمت از دارایی آن می باشند.

کارشناس بورس بابیان اینکه این اوراق اول درکشور بازار مالزی و ایران و بعدها درکشورهای اسلامی در سالهای  1977 به بعد و حتی درزمان فعلی مورد توجه کشورهای غیر اسلامی هم قرار گرفته گفت: این اوراق  دربخش هایی مانند صنایع غذایی، کشاورزی، دارویی، صنعت و غیره قابل انتشار است.

وی عنوان کرد: دلیل توجه کشورهای غیراسلامی به اوراق بهار این است که خواستند بین بخش واقعی مالی و غیر واقعی ارتباط برقرار کنند و در واقع بخش غیر واقعی را بر بخش واقعی اعتبار ساخته اند. 

کریمی گفت: اجاره، سلم،مرابحه، ارائه خدمات، مزارعه، مساقات از جمله مسائل مورد توجه در اوراق بهاردار یا سکوک است.

کارشناس بورس افزود: اوراق اجاره یک اوراق تامین دارایی  و نقدینگی است که مورد توجه شرکت ها قرار گرفته و با انتشاراین نوع اوراق مردم رادرخرید مثلا هواپیما شریک می کنند.

وی عنوان کرد: ازدیگر ابزارهای خاص در فرابورس امتیاز تسهیلات مسکن و بازار دارایی فکر است.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha