شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
درس اخلاق

حوزه/ فریبا علاسوند گفت: قیام امام حسین(ع) با خطبه‌های حضرت زینب(س) به جریان ماندگار تبدیل شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» درس اخلاق نیمه وقت صبح روز یکشنبه، ۲۳ مهرماه با حضور و سخنرانی خانم فریبا علاسوند در طبقه همکف ساختمان شهید بهشتی(ره) و با استقبال طلاب این مدرسه برگزار شد.

در این جلسه، استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به تشریح «خطبه حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در کوفه» پرداخت.

وی قبل از ورود به شرح خطبه، در خصوص علت انتخاب متن خطبه حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها)، تصریح کرد: طلاب باید فهم فنی از متن را بیاموزند و از ارائه سخنان بدون مستندات، حجیت و اعتبار پرهیز کنند.

علاسوند افزود: به دلایل گوناگون، تنها مقطعی که به دور از خرافات وکم و زیاد کردن‌های تاریخی از زندگی حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در دست هست، نقل‌ها از واقعه عاشورا است که این روایات نیز به برکت خون سیدالشهدا(علیه‌السلام) برای ما به جای مانده است.

وی تصریح کرد: حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) با استفاده از کلمات به عنوان تنها اسلحه و مهمترین اسلحه، خطبه‌ای ایراد فرمودند که در تاریخ ماندگار شده است.

استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بیان داشت: هدف حضرت زینب(علیهاالسلام) از ایراد خطبه‌ها، تبدیل قیام عاشورا به یک جریان بزرگ ماندگار در طول تاریخ بود که همه انسان‌ها بفهمند و بشناسند.

علاسوند تأکید کرد: درسی که همه بانوان از حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) می‌گیرند، این است که جامعه بانوان از نظر سیاسی باید فهیم شوند.

وی افزود: هدف از حضور بانوان در جامعه فقط مدیریت سیاسی نیست، بلکه عمل و بینش سیاسی زنان به عنوان قشر تأثیرگذار در جامعه باید از نظر کمی و کیفی بالا برود.

استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در پایان عنوان کرد: حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) با حفظ نقش همسری، مادری، مادرشهید،خواهر شهید، باکمال حیا، عفت، علم،آگاهی و قدرت بیان فوق‌العاده در اجتماع حاضر شدند و قیام امام حسین(علیه‌السلام) را به جریان ماندگار تبدیل کردند.

گفتنی است، جلسه درس اخلاق با ذکر مصیبت حضرت أباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) به پایان رسید.

 

 

۳۱۳/۳۲

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha