جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام بهشتی

حوزه/ مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: شیوه برخورد با منکرات دینی باید برای حفظ عقاید اسلامی به دانش آموزان آموزش داده شود .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سید جواد بهشتی، امروز در همایش ملی تحکیم مبانی خانواده در خرم آباد با اشاره به اینکه دانش آموزان به عنوان سرمایه های ایران اسلامی به شمار می روند بیان داشت:باید مهارت دفاع از عقاید و ارزش های دینی به دانش آموزان در مدارس بصورت یک فرهنگ درآید و مهارت آموزی در این راستا را به آنان آموزش دهیم.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان باید از همان سالهای ورود به مدرسه قدرت دفاع از ارزش ها و عقاید دینی و مقابله با منکرات و ضد ارزش ها را داشته باشند خاطر نشان کرد:باید این قدرت دفاع را از کودکی به فرزندانمان آموزش دهیم و در مدارس نیز باید با همت مربیان ،معلمان و مبلغان این فرهنگ دفاع از عقاید و ارزش های دینی در بین دانش آموزان نهادینه شود .

مشاور وزیر آموزش و پرورش لزوم بکارگیری قصص قرآنی و آیات مستحکم در این قصص را از راهکارهای تربیت اسلامی و دفاع از عقاید دینی برشمرد و گفت:باید آیات و مفاهیم قرآنی را با مطالعه و تدبر به فرزندانمان از کودکی آموزش دهیم .

حجت الاسلام بهشتی با اشاره به اینکه باید با تولید محصولات و فیلمهایی با موضوع و محتوای آیات قرآنی در راستای تربیت معارف دینی در بین کودکان،نوجوانان و جوانان قدم برداریم بیان داشت:باید از سرمایه عظیم آموزه های قرآنی و دینی استفاده نماییم و دردها و آسیب های اجتماعی پیش روی خانوده را درمان نمود .

وی در پایان با اشاره به اهمیت و جایگاه دین مبین اسلام نسبت به خانواده خاطر نشان کرد: در اسلام هیچ بنایی ارزشمندتر از این نهاد مقدس بنیان نشده لذا ضرورت دارد با بهره گیری از آیات و روایات قرآنی و دینی نسبت به امر ازدواج در جامعه فرهنگ سازی کنیم و با صورت گرفتن ازدواج به موقع ،آسان و اسلامی از وقوع طلاق ها در جامعه پبشگیری کنیم .

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha