جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه

حوزه/ مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه، از عزم جدی این بخش برای مستقل شدن مدیریت های استانی در زمینه مشاوره های طلاب خبرداد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مجتبی رضایی اصفهانی ظهر امروز در اجلاسیه معاونان تهذیب حوزه، با ذکر این مطلب که مشاوره تخصصی یکی از مطالبات جدی امروز حوزه‎های علمیه است، گفت: در این زمینه دوره‎های تخصصی در حوزه برگزار شد و نتیجه آن شد که این مشاوره‎ها باید در دو سطح عمومی و تخصصی برگزار شد.

وی افزود: در همین راستا دوره های پودمانی و قوی  به شکل کاربردی در سه سطح برای استفاده مدارس علمیه کشور در نظر گرفته شده است.

مسئول اعزام مشاور دفتر امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب گفت: در زمینه‎های مدیریت مهارت شخصی و تحصیلی و ازدواج و ... دوره‎های تخصصی برگزار شده؛ رویکرد بحث مشاوره معاونت تهذیب به سمت استقلال استانی سوق پیدا کرده است؛ تا کنون آموزش‎هایی به 980 نفر ارایه شده؛ قرار است که آموزش های لازم را به مشاوران استانی بدهیم که این استان‎ها مستقل شوند.

وی اظهارکرد: در استان مازندران پس از آموزش تخصصی به مشاوران استانی، آموزش مشاوره تحصیلی ارایه شد که نتایج بسیار مثبتی نیز در این زمینه گزارش شد؛ این کار در استان خوزستان نیز انجام گردید؛ اعزام مشاور به استان‎‎ها انجام می‎شود ولی استان‎ها قرار است که به شکل تخصصی مستقل شوند.

حجت الاسلام  رضایی اصفهانی تصریح کرد: طرح دوره‎های مشاوره برای اساتید و مدیران و مشاوران نیز در طرح جامع تربیتی حوزه دیده شده که این طرح به شکل گسترده در حوزه‎های علمیه اجرا می‎شود.

مسئول اعزام مشاور دفتر امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب اظهارکرد: دوره تربیت مشاور از دیگر طرح‎های بخش مشاوره معاونت تهذیب است؛ اخلاق و اصول و فنون مشاوره و اصول و فنون روابط موثر و... در این دوره آموزش داده می‎شود؛ این دوره‌ها می‎تواند مهارت‎های مناسبی را در اختیار اساتید و مشاوران قرار دهد.

وی گفت: در دوره تکمیلی چندین برنامه از جمله طرح مشاوره پیش از ازدواج و.... وجود دارد و اگر طرح مقدماتی اولیه انجام شود، این طرح‎ها در استان‎ها انجام می‎گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha