جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام پناهی- معاونت تهذیب

حوزه/ کارشناس مسئول امور ترویجی معاونت تهذیب بر لزوم فراگیرتر شدن طرح سیر مطالعاتی کتب و آثار شهید مطهری به عنوان یکی از مهمترین طرح‏ های آموزشی و تربیتی طلاب در حوزه را موثر دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام پناهی ظهر امروز در اجلاسیه معاونان تهذیب حوزه‎های علمیه کشور که در مرکز مدیریت حوزه‎های علمیه در قم برگزار شد، گفت: یکی از آسیب‎های جدی طرح مطالعاتی شهید مطهری، مشکل اطلاع رسانی به طلاب بوده است.

وی افزود: در برخی از مدارس شاید هنوز اهمیت این بحث نهادینه نشده باشد، ولی قطعا برای محقق شدن یکی از مطالبات مقام معظم رهبری نیازمند مطالعه یک دور آثار شهید مطهری هستیم.

پناهی عنوان کرد: رهبر انقلاب بر لزوم نهادینه شدن این بجث در عرصه آموزشی حوزه تاکید دارند و این طرح در حوزه در حال اجرا است؛ این بحث در حال حاضر در جایگاه فوق برنامه‎ای دنبال می شود.

وی گفت: انتقال بینش شهید مطهری به طلاب که در همه عرصه‎های زندگی علمی و شخصی و اجتماعی او ساری و جاری شود و همچنین انتقال دانش شهید مطهری به مخاطبان، از مهمترین اهداف اجرای طرح مطالعاتی شهید مطهری است.

حجت الاسلام پناهی اظهارکرد: مقام معظم رهبری در کمتر موردی به این حد، یعنی روی انتقال مباحث علمی شهید مطهری به جوانان و طلاب تاکید داشته‎اند و تعبیرات بی نظیری نیز در خصوص مباحث ایشان مطرح فرموده اند.

کارشناس مسئول امور ترویجی معاونت تهذیب گفت: برخی مشکلات در اجرای این طرح وجود داشت، ولی تلاش مدیران حوزه به خصوص معاون تهذیب حوزه در جهت رفع این مشکلات بوده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه استان‎های بسیاری در کشور ما با قدرت این طرح را به رغم برخی از مشکلات اجرا کرده، در حال اجرای این طرح هستند، ولی مشکل اصلی در اجرا، مباحث مالی نیست، بلکه مشکل، ضعف اطلاع رسانی و طرح بحث در برخی مدارس است.

حجت الاسلام پناهی عنوان کرد: اگر انگیزه خاصی در مسئولان و مدیران و طلاب برای اجرای این طرح ایجاد شود در صورتی که بودجه ای برای این طرح نیز اختصاص نیابد، اجرا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha