جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد فراهانی علوی معاون آموزش حوزه علمیه همدان

حجت الاسلام فراهانی گفت: بالغ بر ۵۰۰ نفر از طلاب حوزه علمیه همدان در سفر معنوی اربعین حسنی شرکت کردند و به تعبیری بیش ثلث طلاب همدانی در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی حضور داشتند.

حجت الاسلام محمد فراهانی معاون آموزش حوزه علمیه همدان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی بیان داشت:  می توان راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی را مدرسه انسان سازی نام گذاری کرد.

وی تصریح کرد: حضور طلاب و روحانیون در این مراسم جهانی فرصت مناسبی است که در درس اخلاقی عملی شرکت کنند و در این کاروان چند میلیونی بهره ای مناسب ببرند.

معاون آموزش حوزه علمیه همدان ادامه داد: طبق قانون حوزه های علمیه مبنی بر دایر بودن کلاس های درس در سال تحصیلی و همزمان شدن ایام اربعین حسینی با دروس حوزه، حوز علمیه همدان برنامه مناسبی برای حضور طلاب در مراسم اربعین داشت.

وی در ادامه افزود: مدارس علمیه یک هفته درسی که شامل 20 ساعت کلاس است را تعطیل کردند و طلاب طی برنامه ریزی های انجام شده در کلاس های جبرانی شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام فراهانی افزود: بالغ بر 500 نفر از طلاب حوزه علمیه همدان در سفر معنوی اربعین حسنی شرکت کردند و به تعبیری بیش ثلث طلاب همدانی در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی حضور داشتند.

وی در پایان تاکید کرد: حوزه علمیه همدان به طلابی مجوز حضور در این مراسم معنوی را می داد که مراحل قانونی این سفر از جمله ویزا و گذر نامه را تهیه کرده باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha