شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حبیب الله شعبانی

حوزه/ استاد حوزه گفت: حضور جمعیت ۲۰ میلیونی در راهپیمایی اربعین حسینی نشان می دهد که بعد از ۱۴۰۰ سال تازه جریان اسلامی راه صحیح خود را پیدا کرده است.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، گفت: زمانی امام حسین(ع)، ندای یاری سر دادند، مردم آن زمان امام و ولی زمان خود را تنها گذاشتند.

وی تصریح کرد: حضور جمعیت 20 میلیونی در راهپیمایی اربعین حسینی نشان می دهد که بعد از 1400 سال تازه جریان اسلامی راه صحیح خود را پیدا کرده است.

این استان حوزه با اشاره به اهمیت پیروی از جایگاه ولایت، خاطرنشان کرد: یکی از قوانین اسلام تبعیت از ولایت است، مردم باید به دنبال ولی امر خود حرکت کنند تا به سعادت دنیوی و اخروی برسند.

وی در ادامه افزود: حضور جمعیت 20 میلیونی در کربلا بدین معناست که مردم مساله تبعیت از ولایت را فراگرفته اند، آنها دیگر در خانه های خود نمی نشینند تا امام زمان با ظلم زمانه مبارزه کند.

حجت الاسلام شعبانی اظهار کرد: استکبار جهانی نسبت به این مساله واهمه دارد، دشمنان اسلام همیشه به دنبال تفرقه افکنی بوده اند، ولی دیگر نمی توانند در دل  20 میلیون عاشق تفرقه بیاندازند.

وی با بیان اینکه اربعین با ظهور منجی عالم بشریت گرده خورده، ابراز داشت: اربعین و این حرکت عظیم جهانی از آمادگی مردم جهان برای پذیرفتن منجی عالم  نشانه می دهد.

وی در پایان گفت: شهادت امام حسین(ع) هزینه عاقل شدن انسان های جهان است، عقلانیت آدمی آنقدر ارزشمند است که امام حسین(ع) جان خود را برای آن فدا کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha