جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طب سنتی

حوزه/ مسئول تحقيق و پژوهش مركز تحقيقات رايانه اي حوزه علميه اصفهان گفت: جامع ترين همايش سلامت عاطفي و جنسي خانواده ها از منظر طب سنتي به همراه كتاب و نرم افزار براي سلامت خانواده ها، به همت مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه اصفهان برگزار می شود.

محمدرضا صادقي در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» دراصفهان، پیرامون تشریح همایش‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: مركز تحقيقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان زیر نظر آیت الله العظمی مظاهری مدتی است  با ارائه برنامه اي فرهنگي، در جهت بهبود سلامت خانواده گام مهمي برداشته است.

وی ادامه داد: اين مركز قريب به ٦ سال است كه در حيطه سبك زندگي فعاليت دارد و طي اين مدت هشت عنوان برنامه تهيه و به بازار عرضه كرده و تا پايان سال جاري تعدادي برنامه جديد در رابطه با تربيت و خانواده  ودر جهت بهبود سلامت خانواده به بازار عرضه خواهد شد.

مسئول تحقيق و پژوهش مركز تحقيقات رايانه اي حوزه علميه اصفهان خاطرنشان كرد: نرم افزار و كتابی در رابطه با خانواده و سلامت عاطفي و جنسي براي اولين بار، با همكاري حوزه علميه اصفهان و دانشگاه شاهد تهران و سرپرستي اساتيد نخبه طب سنتي اسلامي تهیه و تولید شده است.

صادقي ادامه داد: استاد طب سنتی اسلامی حسين خير انديش به عنوان ناظر پروژه فعاليت داشته اند، اين پروژه شامل بيش از یک هزار صفحه طب سنتي و نزديك به ۶هزار صفحه محتويات ديگرمتناسب است.

وی ابراز کرد: بر این اساس نخستین جلسه از سلسله همایش‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی با موضوع «رفع مشکلات عاطفی و زناشویی از منظر طب سنتی اسلامی ایرانی»  جمعه هفته جاری سوم آذرماه ساعت ۹تا ۱۱با سخنرانی استاد حکیم حسین خیر اندیش در محل سالن اجتماعات موسسه اهل البیت واقع در خیابان نشاط نبش فرشادی ویژه زوجین  برگزار خواهد شد.

مسئؤل تحقيق و پژوهش مركز تحقيقات رايانه اي حوزه علميه اصفهان خاطرنشان کرد : در كنار اين همايش سه جلد كتاب و نرم افزار استخراج شده و به زوجين شركت كننده ارائه خواهد شد

وی در پایان بیان کرد: محتوا و راهکارهای این مجموعه که با پژوهش و تحقیق در منابع تربیت دینی، روان شناسی و طب سنتی و اسلامی صورت پذیرفته است، در سه قالب کتاب، app  و نرم افزار دسکتاپی تدوین و عرضه خواهد شد، استخراج بیش از ۵هزار صفحه محتوای پژوهشی در غالب ۲هزار موضوع مرتبط با سلامت عاطفی و جنسی  شامل ، ضرورت و فوائد ازدواج و تشکیل خانواده از جهت عاطفی، معنوی، اجتماعی و اقتصادی، تبیین پیش آگاهی های مورد نیز جوانان برای تشکیل خانواده با موضوعاتی همچون شناخت تفاوت های زن و مرد، جایگاه و نقش زن و مرد در خانواده، معرفی راه‌ها و شیوه‌های شناخت و انتخاب همسر، بررسی رضایت زناشویی و عوامل موثر بر آن بخشی از محتواهای آماده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه سادات یا سینی IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    0 0
    درس طب سنتی حکیم حسین خیراندیش