شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خواهران

حوزه/ جانشین مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان در ادامه سخنان خود با استناد به روایات اهل‌بیت (ع) به معرفی راه‌های کشف عیوب پنهان پرداخت و گفت: بنابر روایات، حکمت یکی از اموری است که عیب پنهان را مشخص می‌کند و راه کسب حکمت دو چیز است، اول پرخوری نکردن، دوم پرحرفی نکردن است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام  مهدی کشاورزیان، صبح امروز در نشستی که با عنوان «غربت ولیّ خدا» در مدرسه علمیه خواهران سیدالشهدا (س) اصفهان، با اشاره زندگی زبیر در صدر اسلام و پس از آن گفت: اولین عامل غربت ولیّ خدا عیب‌های پنهانی است که زبیرها را به زمین می‌زند، روح انسان اینقدر پیچیدگی دارد که عیوب پنهان آن به آسانی قابل تشخیص نیست.

 جانشین مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان در ادامه سخنان خود با استناد به روایات اهل‌بیت (ع) به معرفی راه‌های کشف عیوب پنهان پرداخت و گفت: بنابر روایات، حکمت یکی از اموری است که عیب پنهان را مشخص می‌کند و راه کسب حکمت دو چیز است، اول پرخوری نکردن، دوم پرحرفی نکردن است.

حجت‌الاسلام کشاورزیان، دومین راه کشف عیب پنهان را محاسبه نفس عنوان کرد و ادامه داد: هر زمان سلب توفیقی برای فردی اتفاق افتاد سریع خود را محاسبه کنید و بی‌تفاوت نباشید و نیز هر زمان مبتلا به بلایی شدید به محاسبه نفس بپردازید.

وی، وجود رفیق خوب و ارتباط با عالم ربّانی را راه‌های دیگر کشف عیوب پنهان معرفی کرد و افزود: غیبت ولیّ خدا به خاطر وجود انسان‌های بد نیست، بلکه دلیل غیبت ایشان کم کاری و ضعف انسان‌های متدیّن است، اشکال کار آنجاست که انسان خوب فقط می خواهد خوب باشد اما بدانید انسان‌ کم همّت نمی‌تواند زیر علم ولیّ خدا باشد.

 جانشین مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان  در تأیید و تکمیل سخنان خود به حدیثی از امام صادق (ع) مبنی براینکه «از ما نیست و کرامت و ارزشی نزد ما ندارد آن شیعه‌ای که در شهری زندگی کند و در آن شهر یکصدهزار نفر یا بیشتر زندگی کنند و او اجازه دهد حتی یک نفر از او باورع‌تر(باتقواتر) باشد.» اشاره کردو گفت: اصلا امتحان‌‌های خدا بین انتخاب خوب و بد نیست بلکه امتحان خدا بین انتخاب خوب و خوب‌تر و عالی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: غربت ولیّ خدا به خاطر این است که ما می‌خواهیم خوب باشیم در حالی‌که باید به دنبال بهتر بودن باشیم، اگر بهتر بودن دغدغه ذهنمان شد آن‌گاه دیگر مبتلا به عُجب نخواهیم شد زیرا در هرحالی که باشیم ممکن است حالت بهتر از آن نیز بوده و ما متوجه آن نشده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha