جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خواهران

حوزه/ حجت الاسلام باقری گفت: با توجه به آیات قرآن و روایات، مهم ترین خطری که انسان را تهدید می کند، پیروی از نفس و عدم در نظر گرفتن رضایت خداوند در کارهای خویش است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام احمد باقری، پیش از ظهر امروز در جلسه اخلاق ویژه کادر و اساتید مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س) شهر ورزنه اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در قرآن و نهج البلاغه تاکید شده است، موضوع مبارزه با نفس است.

وی بیان کرد: امام علی (ع) می فرماید «دشمن ترین دشمنان هر فرد، نفسی است که در وجود هر کس است» .

اکارشناس حوزوی  تصریح کرد: با توجه به آیات قرآن و روایات، مهم ترین خطری که انسان را تهدید می کند، پیروی از نفس و عدم در نظر گرفتن رضایت خداوند در کارهای خویش است .

حجت الاسلام باقری به تفسیر روایتی از پیامبر(ص) پیرامون مبارزه با نفس پرداخت و افزود: در این روایت فردی به نام مشاجع از پیامبر (صلی الله علیه و اله) سؤالات بسیاری از جمله راه رسیدن به حق، راه اطاعت حق، راه نزدیک شدن به حق، راه انس به حق و ... پرسید و پیامبر(ص) در جواب همه  این سؤالات ، مبارزه با نفس و دوری از هواپرستی را بیان کردند..

وی تاکید کرد : نمی توان با نفس مبارزه کرد مگر با کمک و استعانت از خداوند، پیامبر (صلی الله علیه و آله)  فرمودند که خودت به حساب خودت برس قبل از اینکه تو را بسنجند و خود را آماده ی زمانی کن که در مقابل خداوندی هستی که چیزی بر او مخفی نیست .

کارشناسی علوم دینی   در پایان گفت: انسان باید به طور مداوم خود را بسنجد و حسابرسی کند، همانطور که پیامبر(صلی الله علیه و آله)  فرمودند کسی که اعتنا نکند از کجا مال خویش را به دست آورده است، خداوند نیز اعتنا نمی کند که از کدام در، او را وارد جهنم می کند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha