جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی_حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی از بهره‌برداری از ۲ مدرسه علمیه در شهرستان های استان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه مقطع سطح 3 حوزه علمیه خواهران با رویکرد قرآنی در مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد اظهار داشت: تعدادی مدرسه علمیه خواهران تا پایان امسال در شهرستان‌های استان به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به طرح توسعه زیرساخت‌های حوزه علمیه استان افزود: درگذشته غیر از 2 مدرسه علمیه شیروان و بجنورد مابقی مدارس استان استیجاری بودند اما بعد از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان و تخصیص بودجه این وضعیت بهبود یافت.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین از افتتاح مدرسه علمیه خواهران آشخانه و برادران جاجرم در دو هفته آینده خبر داد و گفت: مدرسه علمیه فاروج تا پایان امسال و مدرسه علمیه گرمه تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

توسعه ۵۷۰ درصدی زیرساخت های حوزه علمیه خراسان شمالی

وی، توسعه زیرساختی حوزه علمیه استان را تاکنون 570 درصد اعلام کرد و افزود: در سال 91 هم‌زمان با سفر مقام معظم رهبری به استان 840 طلبه در حال تحصیل در استان وجود داشت و امسال امروز این تعداد به یک هزار و 797 طلبه رسیده است.

حجت الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: در حال حاضر در مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای در سطح 2 و 3، بالغ ‌بر 150 طلبه پذیرش کرده و آمار هجرت طلبه‌ها به خارج استان انگشت‌شمار شده است و همچنین امسال رونق و پویایی بیشتری در درس خارج وجود دارد.

وی تعداد طلبه‌های استان حاضر در اربعین حسینی را 340 طلبه عنوان کرد و گفت: این تعداد طلبه و روحانیون حوزه علمیه و مدارس علمیه استان با رویکرد تبلیغی در اربعین حسینی شرکت کردند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه به فضل الهی به سمت عمق‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و تهذیبی حرکت خواهیم کرد، اظهار داشت: حوزه علمیه استان دو سال است که رویکرد هنری در مباحث تبلیغی دارد و امسال برای نخستین بار سینمایش شهیده شام را در مرکز استان داشتیم که استقبال خیلی خوبی هم شد.

وی با تأکید بر اینکه حوزه علمیه استان خراسان شمالی یکی از حوزه‌های علمیه ممتاز در کشور است اظهار داشت: 22 در صد از طلاب استان خراسان شمالی ممتاز هستند و مدارس علمیه استان ما در مشهد جایگاه ویژه‌ای دارند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه دارد که 10 مدرسه علمیه ویژه برادران طلبه و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران طلبه است.

وی از تحصیل هزار و 700 طلبه در 16 مدرسه علمیه استان خبر داد و افزود: از این تعداد هزار و 200 نفر طلبه برادر در 10 مدرسه علمیه و 500 نفر طلبه خواهر در شش مدرسه علمیه استان تحصیل می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی تصریح کرد: از هزار و 700 نفر طلبه در حال تحصیل حدود هزار نفر در سطح یک حوزوی، 300 نفر در سطح دو و سه و 70 نفر در سطح چهار یا درس خارج در استان تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به تعداد اساتید در حال تدریس در مدارس علمیه استان، گفت: تعداد 235 استاد در مدارس علمیه استان تدریس می‌کنند که از این تعداد 35 نفر استاد اعزامی و 200 نفر استاد بومی و ضمن تحصیل هستند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: تمام شهرستان‌ها دارای یک باب مدرسه علمیه هستند که درمجموع شامل 15 مدرسه علمیه است و تحت نظر حوزه علمیه مرکز به فعالیت می‌پردازند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: در این زمینه ابتدای امسال ساختمان جدید مدارس علمیه خواهران و برادران دو شهرستان جاجرم و مانه و سملقان که از برکات سفر رهبر معظم انقلاب احداث شده بود، به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha