جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر کامران غضنفری

حوزه/ دکتر کامران غضنفری گفت: چرا بعضی‎ها اصرار بر مذاکره با آمریکا را دارند؛ در حالی‌ که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها اعلام کردند آمریکا قابل‌اعتماد نیست؛ ولی آن‌ها رفتند و به امید لغو تحریم ها، پای میز مذاکره نشستند و این خوابی بود که هیچ‌ وقت تعبیر نشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر کامران غضنفری نویسنده کتاب «راز قطعنامه» در مدرسه علمیه امام صادق (ع) جیرفت در رابطه با نقش آمریکا در وقایع سیاسی ایران قبل از انقلاب گفت: دخالت امریکا در تمامی مشکلات سیاسی و اتفاقات ایران زمان شاهنشاهی را می‌توان مشاهده کرد؛ همانند واقعه  15خرداد، تصویب کاپیتولاسیون، امثال عزل و نصب‌ها و حتی حکومت‌ نظامی‌ها در سال57 که به دستور امریکایی‌ها بود. همچنین کودتای خونین در تاریخ 21 بهمن 57 نیز از نقشههای شوم امریکایی‌ها بوده است که با درایت امام خمینی(ره) این خدعه به نتیجه نرسید.

وی به ادامه دخالت‌های آمریکا بعد از انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: این دخالت‌ها بعد از پیروزی انقلاب هم وجود داشت مثل حمایت از صدام در هشت سال جنگ با ایران، تحریم‌های اقتصادی، نظامی، تحقیقاتی و تکنولوژی و نمونه بزرگ آن فتنه 88 بود که از یک سال قبل از انتخابات طرح تقلب در انتخابات کلید خورد.

نویسنده کتاب راز قطعنامه در ادامه به بحث برجام و دلایل نافرجامی آن پرداخت و اظهار داشت: چرا بعضیها اصرار بر مذاکره با آمریکا را دارند؛ در حالی‌ که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها اعلام کردند آمریکا قابل‌اعتماد نیست؛ ولی آن‌ها رفتند و به امید لغو تحریم ها، پای میز مذاکره نشستند و این خوابی بود که هیچ‌ وقت تعبیر نشد.

دکتر غضنفری ابراز داشت: همین اعتماد به آمریکا و عدم تحلیل درست از تاریخ باعث نافرجامی برجام شد؛ تحریم‌ها نه اینکه لغو نشد؛ بلکه اضافه هم شد و در مقابل به کاهش 3% غنی‌سازی، به صفر رساندن مواد غنی‌سازی 20%، تعطیلی کارگاه‌های ساخت سانتریفیوژ، پر کردن قلب راکتور ، پذیرفتن آزمایشی بودن بجای صنعت هسته‌ای و... انجامید .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha