جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جعفری راد

حوزه/مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی از برگزاری همایش «مزدوجین» ویژه زوج های روحانی در آذرماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام هادی جعفری راد، صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: تسهیل امر ازدواج از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش بزرگ است.

وی با بیان اینکه این همایش در دو مرحله برگزار خواهد شد، افزود: در مرحله اول این همایش ۹۷ زوج روحانی حضور دارند و امید است تا در محله دوم به 140 زوج افزایش یابند.

مدیر مرکز خدمات حوزه  علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: این همایش در طی سال ۹۴ برای ۱۰۰ نفر از روحانیون و طی سال ۹۵ نیز برای ۱۳۰ نفر برگزار شد.

حجت الاسلام جعفری راد با بیان اینکه این همایش در دو قسمت شامل کارگاه آموزشی و جشن برگزار می شود، افزود: صبح روز سه شنبه کارگاه هایی آموزشی برای زوجین برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این کارگاه ها مسائل فرزند سالم، زندگی موفق و دینی به زوجین آموزش داده می شود، افزود: همچنین سه شنبه شب برای این افراد جشنی برگزار شده و به صورت نمادین خطبه عقد برای شیعه و سنی قرائت می شود.

مدیر مرکز خدمات حوزه  علمیه خراسان جنوبی با اشاره به خدمات دیگر این مرکز بیان کرد: سرکشی از روحانیونی که پیشکسوت، از جمله فعالیت های این مرکز است.

جعفری راد، تهیه شناسنامه سلامت ویژه معمرین یکی دیگر را از فعالیت های مهم این مرکز دانست و گفت: اعطای وام قرض الحسنه به خانواده های روحانی از دیگر فعالیت های مرکز است.

وی ادامه داد: همسران طلبه طی گذراندن دوره تخصصی و کسب مهارت در حرفه مورد نظر از حمایت های جانبی این مرکز بهره مند و برای دریافت وام قرض الحسنه به بانک معرفی می شوند.

مدیر مرکز خدمات حوزه  علمیه خراسان جنوبی تحصیل فرزندان خانواده های روحانی را حائز اهمیت دانست و گفت: طی سال ۹۴، ۲۷۰ نفر از فرزندان طلبه و در سال گذشته نیز ۳۱۰ نفر فرزند طلبه ممتاز داشتیم که تحسین و تجلیل شدند.

جعفری راد با بیان اینکه مرکز خدمات حوزه علمیه به دستور مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۰ تاسیس شد، گفت: تمامی طلبه های شیعه، اهل سنت، خواهر و بردار از خدمات این مرکز بهره مند می شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha