شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام محمدرضا رحیمی زاده - درجزین

حوزه/ حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه طلاق یکی از پیامدهای عدم رعایت عفاف و حجاب است، گفت: خانواده ها نسبت به حفظ حجاب فرزندان اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام محمدرضا رحیمی زاده، پیش از ظهر امروز در گفتمان دینی با موضوع «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی»، در دبیرستان دخترانه هاجر شهر درجزین با اشاره به پیامدهای ناگوار بدحجابی اظهار داشت: برای پی بردن به پیامدهای ناگوار بدحجابی ابتدا باید به دنبال معنا و مفهوم آسیب اجتماعی بود.

امام جمعه درجزین با بیان اینکه آسیب اجتماعی یک عمل فردی یا جمعی محسوب می‌شود که در چارچوب اصول اخلاقی به‌صورت رسمی یا غیررسمی مورد رعایت قرار نگیرد و درنتیجه با منع قانونی یا قبح اخلاقی جامعه روبرو شود، تصریح کرد: مثلاً حجاب اسلامی در چارچوب اخلاق دینی قرار می‌گیرد و عدم رعایت آن نوعی آسیب اجتماعی ساده تلقی می‌شود و حال این آسیب اجتماعی خود دارای مراتب و دسته‌بندی‌های خاصی است.

وی با بیان اینکه از پیامدهای زیان‌بار رعایت نکردن عفاف و حجاب، طلاق و جدایی زن و شوهر و از هم پاشیدن نظام خانواده‌ها است، افزود: طلاق در نظر اسلام یکی از مبغوض‌ترین حلال است که تنها در صورت اختلافات حل ناشدنی ضرورت می‌یابد.

حجت‌الاسلام رحیمی زاده با بیان اینکه آیات و روایات معیارهایی از قبیل ایمان، آراستگی به فضایل اخلاقی و انسانی، اصالت خانوادگی و ... را برای انتخاب همسر شایسته، مقرر فرموده و حقوق و وظایفی را برای زوجین مشخص کرده است، افزود: اساساً طلاق در اثر اختلافات عمیق زن و شوهر تحقق می‌یابد که عمدتاً از خودخواهی و هوس ناشی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عامل بسیار مؤثر و سازنده در شخصیت الهی انسان، عفت عمومی، سلامت و پاکی جامعه از عوامل غفلت آفرین و هوس آلود و ناپاکی‌ها است، گفت: عمده آن‌ها هتک حریم حجاب و پوشش عفیفانه و ضعف غیرت و عفت دختران احساس مسئولیت پدران و مادران و شوهران آن‌ها است که افراد جامعه را به سمت هوس‌های نفسانی سوق داده و باعث تباهی اخلاق آنان می‌گردند.

امام جمعه درجزین با بیان اینکه ازدواج، پیوند و اتحاد و مصاحبت جسمی زوجین است، افزود: این اتحاد در صورتی محقق می‌شود که دو روح در ابعاد والای انسانی از سنخیت و شباهت برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه حضور تحریک‌آمیز زنان درصحنه اجتماع، از یک‌سو باعث ایجاد روحیه شهوانی در مردان، درنتیجه رواج دوستی با جنس مخالف و روابط نامشروع می‌شود، گفت: به‌گونه‌ای که علاقه آن‌ها به همسران خود کاهش می‌یابد و درنتیجه پایه و رکن زندگی شیرین متزلزل می‌گردد.

حجت‌الاسلام رحیمی زاده با بیان اینکه خودنمایی دختران سبب انتخاب و گزینش غلط و نادرست آنان در ازدواج می‌گردد و غفلت از معیارهای اصولی و سازنده در انتخاب همسر، مانع واقع‌بینی شده می‌شود، افزود: درنتیجه پس از ازدواج و گذشت مدت‌زمانی متوجه شکست در ازدواج شده و به‌تدریج میان آنان و شوهرانشان فاصله می‌افتد و سرانجام کارشان به طلاق کشیده می‌شود

وی با اشاره به اینکه  خودآرایی و نمایش جاذبه‌های زنانه موجب می‌شود جوانان مجرد، از ظواهر آراسته و آرایش‌شده آن‌ها فریب‌خورده و شیفته آن‌ها گردند و پس از ازدواج و چند روز و سال دریابند که همسرشان شایسته محبوبیت نبوده و در این پیوند زناشویی ناموفق بوده و دچار زیان شده‌اند، تصریح کرد: در این صورت عشق تبدیل به نفرت دشمنی می‌شود و درصدد انتقام برمی‌آیند و ضمن تحقیر سرزنش و عیب‌جویی و سوءظن به همسران خود، درنهایت آنان را طلاق می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha