جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی(۲)

حوزه/ معاون مفتی نیجریه، به دلیل مقاومت مثال زدنی ایران اسلامی در مقابل آمریکا و مشی وحدت گرایانه نظام اسلامی، ایران را چراغ راه کشورهای اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمد عمر تیجانی، بعد از ظهر امروز در سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در تهران گفت: اگر به دنبال زندگی با کرامت برای مسلمانان هستیم، باید اصل متعالی وحدت را سرلوحه زندگی خود کنیم.

وی افزود: درس بزرگ تاریخ به ما، آن است که در سایه وحدت می توانیم امت اسلامی را حفظ کنیم و هیچ ملت و امتی بدون وحدت نتوانسته اند جمع خود را حفظ کند.

معاون مفتی نیجریه، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم، آن است که نباید دست توطئه گران را در ایجاد گسست در بین امت اسلامی نادیده بگیریم ولی باید با صدای رسا گفت که آیا درست است که به جای خود از آمریکا و اسرائیل انتظار کمک داشته باشیم؟

وی گفت: خوشحالیم که این همایش هرساله در ایران برگزار می شود زیرا امروزه ایران چراغ راه و هدایت و الگوی دیگر کشورهای اسلامی است؛ این کشور ثابت کرده است که برخلاف همه تحریم ها و مشکلات پابرجا مانده است و به همین دلیل، بهترین الگو برای همه ماست.

تیجانی، اظهارکرد: اهمیت ایران پس از انقلاب، بسیار بیشتر از قبل شده است زیرا این کشور به محور مبارزه علیه آمریکا مبدل شده و به همین دلیل بسیاری از مردم در جهان به ایران احترام می گذارند؛ باید سخنان رئیس جمهور ایران که امروز بیان کرد را به خوبی دریافته و به آن عمل کنیم.

وی در پایان، با سلام به سید حسن نصرالله، بیان کرد: خطاب به معاون حزب الله می گویم که به سیدحسن نصرالله بگویید قبل از آن که در چشم ما باشد، در قلب ما خواهی بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha