جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سیدعلی فضل الله روحانی لبنانی

حوزه/ عضو شورای عالی مجمع تقریب، بر لزوم اتحاد بیشتر و ارتباط مستمر علمای کشورهای اسلامی، تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی فضل‌الله، عضو شورای عالی مجمع تقریب، در کمیته مساعی حمیده سی‌ویکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، گفت: باید تلاشی شبانه روزی به خرج دهیم تا بر بحران های جوامع اسلامی غلبه کنیم.

وی افزود: باید میان علما و اندیشمندان اسلامی ارتباط وجود داشته باشد، چراکه می توانند دلیلی برای آرام شدن مسائل باشند و از افزایش بحران جلوگیری کنند. باید از نویسندگان و استادان دانشگاه نیز برای حل مشکلات جهان اسلام استفاده کنیم. اگر این گونه عمل کنیم، فتنه ها شناخته می شوند و کاهش می یابند.

عضو شورای عالی مجمع تقریب، ادامه داد: تلاش بعضی در داخل جهان اسلام، برای افزایش مشکلات است، به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم در کمیته مساعی حمیده از علما و اندیشمندان اثرگذار کشورهای مختلف اسلامی استفاده شود تا بدین صورت، بتوانیم از مشکلات بکاهیم. باید این کمیته، فعال‌تر شود و شخصیت های بارزی در آن، نقش‌آفرینی کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فضل‌الله با تأکید بر اینکه باید برای حل بحران های جهان اسلام سریع‌تر اقدام کنیم، تصریح کرد: باید در کمیته هایی همانند مساعی حمیده، مشکلات مبتلابه جهان اسلام را مورد بحث و بررسی قرار دهیم تا بتوانیم راهکارهای لازم را پس از بررسی دقیق ارائه دهیم. این مسئولیت بر دوش ماست.

وی ادامه داد: ما نباید، موسمی این کمیته را تشکیل دهیم، بلکه باید بحران های مناطق اسلامی را روزبه‌روز بررسی کنیم. خیال نکنیم بحران های جهان اسلام فقط در عرصه نظامی است، بلکه باید بدانیم جهان اسلام دارای بحران های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... نیز است.

وی یادآور شد: برای نمونه، مسأله میانمار بسیار مهم بوده و مبتلابه جهان اسلام است که باید درباره آن فکر کرد. باید هیئتی برای شناسایی مشکلات مسلمانان میانمار به این کشور سفر کرده و گزارش آن را به جهان اسلام ارائه دهند. چندی پیش، پاپ رهبر کاتولیک های جهان از میانمار بازدید کرد، باید علمای جهان اسلامی نیز در این کشور رفت‌وآمد داشته باشند تا بتوانند مشکلات مردم را بشنوند.

وی، همچنین به وضعیت نامناسب مسلمانان در بحرین اشاره کرد و در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت لبنان خوب است و به فضل جهاد مجاهدین، تکفیری ها را از مرزها بیرون کردیم و آرامش را به لبنان ارزانی کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha