جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عدنان منصور-وزیر خارجه سابق لبنان

حوزه/ وزیر خارجه سابق لبنان، بر لزوم ایجاد جنبش عظیم اسلامی تأکید و از رویکرد دوستی با اسرائیل از سوی برخی کشورها، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، عدنان منصور، امشب در نشست عمومی کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، گفت: اگر در خصوص وحدت اسلامی، تفکر و اندیشه کنیم، متوجه می شویم که در صورت سرمایه‌گذاری بر امکانات فراوانی که در جهان اسلام وجود دارد،‌ به خواسته های خود می رسیم.

وزیر خارجه سابق لبنان، ادامه داد: امروزه شاهد هستیم که مسلمانان از نظر علمی، توسعه ای، فنی و بشری در حال پیشرفت هستند ولی این پیشرفت، با چالش هایی نیز همراه است.

وزیر خارجه سابق لبنان، بیان کرد: فرهنگ اسلامی منعکس کننده خواسته های نوین است؛ امت اسلامی از نظر میراث فکری و فرهنگی و اقتصادی بسیار غنی است و این جمعیت شامل یک میلیارد و ششصد میلیون نفر می شود.

این سیاستمدار جهان عرب، بیان کرد: این ظرفیت عظیم، این اجازه را به ما می دهد که یک جنبش جهانی ایجاد کنیم؛ باید از جنگ های داخلی، دوری کنیم.

وی گفت: باید گفت‌وگوی اسلامی را ایجاد کنیم تا از هدررفت ظرفیت های اسلامی جلوگیری شود؛ نباید اجازه دهیم که بافت اسلامی متلاشی شود و هزاران نفر از مسلمانان، کشته و آواره شوند.

وزیر خارجه سابق لبنان، بیان کرد: به جای اینکه این ظرفیت ها در خدمت ترقی و پیشرفت مسلمانان باشد، امروزه این چالش ها باعث شده است که از نقش بزرگ خود دور شویم.

وی گفت: باید از چنددستگی ها دور شویم؛ باید بین ایران و عربستان، روابطی را که همراه با شفافیت و عقلانیت باشد، ایجاد کنیم، زیرا قدرت های هیمنه جو و سلطه جو، به دنبال مصادره استقلال سیاسی، نظامی و ... کشورهای ما هستند.

وزیر سابق خارجه لبنان، بیان کرد: امروز باید وضعیت فلسطین را جدی بگیریم؛‌ اسرائیل، تمام قوانین بین المللی را زیرپا می گذارد و مردم فلسطین را با مشکلات عظیمی روبه‌رو کرده است؛‌ملت های مسلمان باید ظرفیت های خود را به کار بگیرند تا اسرائیل را مجبور به عقب نشینی کنیم.

وی گفت: برخی کشورهای اسلامی به شکل بی‌شرمانه‌ای به دنبال ارتباط با اسرائیل و جابه‌جا کردن دوست و دشمن هستند تا استکبار جهانی را خوشحال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha