جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین موسوی علوی

حوزه/ مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید طاهر موسوی علوی از استادان حوزه علمیه زنجان با حضور علما و فضلا و طلاب استان زنجان در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید طاهر موسوی، امشب پس از نماز مغرب و عشا، در مسجد رفعت قم و از سوی نماینده ولی فقیه در استان زنجان، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان زنجان و جمعی از شاگردان این عالم فقید برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین دوستیِ زنجانی نماینده ولی فقیه در زنجان، نمایندگان برخی بیوت مراجع و همچنین علما و فضلای حوزه علمیه قم حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاجان پور از شاگردان مرحوم موسوی علوی با اشاره به آثار علم گفت: مهمترین عنصری که عالمان را به درجه عالی می رساند و آنان را بالاتر و برتر از 70 هزار زاهد قرار می دهد، اخلاص و عمل کردن به علم و تأثیرگذاری در اجتماع است و اهل‌بیت(ع)، ما را در این مسیر هدایت کرده اند.

وی تصریح کرد: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین موسوی علوی بیش از 50 سال عمر شریف خود را صرف تعلیم و تربیت شاگردانی کرد که هر کدام از آنان، امروز به یکی از علما و فضلای تأثیرگذار مبدل شده اند.

سخنران مراسم بیان کرد: مرحوم آیت الله موسوی علوی در پرورش طلاب و افزایش تأثیرگذاری شاگردان و علم خود در جامعه، نقش مهمی ایفا کرد؛ تبلیغ و ترویج معارف اهل‌بیت(ع) از مهم‌ترین خدماتی بود که آن مرحوم، سال‌ها به آن مبادرت ورزید.

وی گفت: ایشان خطیبی توانا بود که منبری کاملاً منظم و دقیق را به مخاطبان ارائه می کرد و شاگردان را نیز در این مسیر راهنمایی می کرد؛ توسل و اشک های صادقانه و اهل اشک بودن از دیگر خصوصیات برجسته آن مرحوم بود.

حجت الاسلام والمسلمین آقاجان پور بیان کرد: ایشان بی‌هیچ ملاحظه‌ای از حریم دین و انقلاب و رهبری دفاع می کردند و هرجا که حس می کردند، انقلاب به ایشان نیاز دارد، در آن مسیر حرکت می کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha