جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محیط بان

حوزه/عضو شورای حوزه علمیه یزد گفت: موضوع محیط زیست باید مردمی باشد و آموزش و پرورش می تواند با گنجاندن درس محیط زیست، گام مهمی در این خصوص بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از یزد، حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر، عضو شورای حوزه علمیه یزد، شب گذشته در مراسم بزرگداشت شهید علی اکبر قنبری زاده که با حضور جمعی از روحانیون، مسئولین و مردم برگزار شد، گفت: موضوع محیط زیست باید مردمی باشد و آموزش و پرورش می تواند با گنجاندن درس محیط زیست، گام مهمی در این خصوص بردارد.

امام جمعه شهرستان اردکان با تاکید بر گفته های مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست، تصریح کرد: اخلاق محیط زیستی بسیار مهم است و مردم نباید به سادگی از کنار این مسئله عبور کنند.

وی با اشاره به وضعیت آلودگی شهرها، خاطر نشان کرد: وضعیت هوای شهرها نمایان اوضاع آن است و کسی نمی گوید که منابع را به حوزه علمیه بدهید، بلکه بهتر است آن را صرف رفاه و آسایش مردم کنید.

حجت الاسلام شاکر با اشاره به این که  تاثیری که مردم می توانند بر حفظ محیط زیست داشته باشند مسئولان و دغدغه مندان نمی توانند داشته باشند، اظهار داشت: محیط بانی یکی از کارهای سخت و شریف است، چون افرادی با تحمل این سختی و دشواری ها در حال تلاش هستند و حتی در این راه با صدماتی هم مواجه می شوند که اجر و پاداش آن نزد خدای متعال محفوظ است.

گفتنی است، علی اکبر قنبری زاده محیط بان استان یزد، در حین گشت و کنترل در منطقه مابین بهاباد و اردکان، مناطق تحت مدیریت این استان، 10 آبان ماه، در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید .

شهید قنبری زاده به دلیل اشراف بر منطقه، به عنوان راهنما با ماموران انتظامی در حال ماموریت گشت و کنترل منطقه بود و در جریان درگیری نیروی انتظامی با گروهی از اشرار هدف گلوله قرار گرفت.

در این درگیری که با حضور به موقع نیروی انتظامی ویژه مواد مخدر همراه بود، چهار نفر از اشرار به هلاکت رسیدند و 4 نفر دیگر دستگیر شدند. همچنین یکی از مامورین نیروی انتظامی استان زخمی و در این عملیات بیش از 650 کیلوگرم تریاک کشف شد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha