جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه در اراک

حوزه/ همایش وحدت حوزه و دانشگاه، با همکاری مشترک مدیریت حوزه علمیه استان مرکزی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهای استان، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اراک، همایش وحدت حوزه و دانشگاه، با همکاری مشترک مدیریت حوزه علمیه استان مرکزی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهای استان، شب گذشته، به میزبانی حوزه علمیه، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک برگزار شد.

در این همایش، اساتید دانشگاهای اراک و همچنین مدیران و اساتید مدارس علمیه استان با موضوع «راهکارهای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه» به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

اساتید دانشگاه با توجه به مثمر ثمر بودن تاثیرگذاری روحانیون در دانشگاه ها، خواستار حضور فعال تر آنان در دانشگاه ها شدند

در این همایش همچنین شرکت کنندگان راه برون رفت از مشکلات جامعه بخصوص مشکلات اجتماعی و اخلاقی را در وحدت بین دو قشر حوزوی و دانشگاهی دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم سپاسی، مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با تبیین راهکارهای تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه، تحقق این مهم را نیاز ضروری جامعه دانست و بر لزوم گسترش تعاملات این دو نهاد علمی و تاثیرگذار تاکید کرد.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این همایش بر ضرورت تقویت وحدت حوزه و دانشگاه در راستای پیشرفت و تعالی جامعه، تاکید کرد.

اساتید دانشگاه در پایان این همایش، از مدرسه امام خمینی(ره) و حجره حضرت امام (ره) بازدید کردند و  و یاد شهدای طلبه و دانشجوی استان را گرامی داشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha