شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ همایش صیانت از نهاد مقدس روحانیت

حوزه/ صیانت از آبرو و اعتبار روحانیت، یکی از وظایف دادسراها و دادگاه های ویژه روحانیت است و نباید این مسئله وجود داشته باشد که به محض ورود یک روحانی به این دادسرا یا دادگاه، نگاه مجرمانه به او داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مؤمن، صبح امروز در همایش صیانت از نهاد مقدس روحانیت که در سالن همایش مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: دادگاه ویژه بر اساس قانون اساسی جزو اختیارات مطلقه ولایت فقیه است و هرچه مصلحت بدانند، حق اعمال دارند.

وی ابراز داشت: امام راحل دادگاه ویژه روحانیت را بر اساس مصلحت ها و اهداف گوناگون تأسیس نموده که یکی از آنان، عدم اعمال سوء نیت نسبت به روحانیت بوده است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: صیانت از آبرو و اعتبار روحانیت، یکی از وظایف دادسراها و دادگاه های ویژه روحانیت است و نباید این مسئله وجود داشته باشد که به محض ورود یک روحانی به این دادسرا یا دادگاه، نگاه مجرمانه به او داشته باشیم.

آیت الله مؤمن تصریح کرد: روحانیت باید خصوصیات این قشر را حفظ کرده و از آن صیانت نماید و یکی از راه های حفظ این شأن و جایگاه، عمل متواضعانه و خداخواهانه مدیران یا مدرسان حوزوی است که طلاب می توانند از آنان درس گرفته و در ادامه راه طلبگی خود از آن استفاده نمایند.

وی بیان داشت: اگر مدیران حوزه، طلبه واقعی تربیت کنند، شاهد صیانت بهتر و مناسبت تر شأن و جایگاه روحانیت خواهیم بود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به خصوصیات بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اعمال و رفتار امام راحل طلاب را به تهذیب و روحانی بودن دعوت می کرد و واقعا اثرگذار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha