جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نخستین شعبه بانک اسلامی در چترال پاکستان افتتاح شد

حوزه/در حالی که توسعه اقتصادی در منطقه دورافتاده چترال پاکستان به کندی پیش می رود، رئیس بانک مرکزی پاکستان نخستین شعبه بانک اسلامی را در این شهر افتتاح کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از brecorder، رئیس بانک مرکزی پاکستان روز گذشته نخستین شعبه بانک اسلامی را در شهر چترال واقع ار ایالت خیبر پختونخوا در شمال غربی پاکستان افتتاح کرد.

سعید احمد رئیس بانک مرکزی پاکستان در مراسم افتتاحیه این بانک گفت: مردم شهر چترال توجه و علاقه زیادی به اقتصاد اسلامی و بانکداری حلال نشان داده اند و خواسته مردم محلی بود که را به افتتاح این شعبه بانک اسلامی تشویق کرد.

جمعی از نمایندگان مجلس و نمایندگان محلی نیز در این رویداد حضور داشتند.

رئیس بانک مرکزی پاکستان در سخنرانی اش در این جمع به فراهم سازی بهتر خدمات بانکداری برای مردم منطقه و توسعه شبکه بانکداری اسلامی در سرتارس منطقه تاکید کرد.

گفتنی است این نخستین سفر رئیس بانک مرکزی پاکستان به منطقه چترال در 70 سال گذشته اعلام شده است.

چترال یک منطقه دور افتاده در پاکستان می باشد و مقامات دولت پاکستان توجه کمی به نیازهای مردم این منطقه داشته و توسعه اقتصادی و زیر ساخت های ضروری در این ناحیه تا مدت ها نادیده گرفته شده است.

از سوی دیگر بانکداری اسلامی در پاکستان در سال های اخیر رشد و توسعه پیدا کرده است و مقامات پاکستانی در حالی که از ارزش بالای اقتصاد اسلامی در جهان مطلع شده اند سعی دارند زمینه برای این تجارت فراهم سازند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha