جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اکبرزاده

حوزه/ مسئول ‌نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان ‌شمالی گفت: ۱۰۰ کانون خادم یاری رضوی در استان راه‌اندازی شده و طرح‌های عمرانی نیز در مناطق محروم استان در حال پیگیری است.

محمد اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی٬ با اشاره به فعالیت‌های دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اظهار داشت: تاکنون تعداد 100 کانون خادم‌ یاری در استان راه‌اندازی شده ‌است که هدف آن‌ها ترویج فرهنگ رضوی و سبک زندگی رضوی است.

وی افزود: از هدف‌های اصلی این کانون‌ها٬ رسیدگی به محرومین‌ و مستضعفین است که توسط خادم یاران کانون‌ها شناسایی می‌شوند و تاکنون در چندین نوبت نیز اقلام خوراکی و نذورات غیر نقدی در محلات محروم و حاشیه‌نشین خراسان شمالی توزیع شده است.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گفت: سه‌ طرح عمرانی در 3 دهستان محروم «بام‌ و صفی‌آباد» اسفراین و «سنگر» فاروج در حال انجام است.

وی افزود: هم‌چنین مذاکراتی در زمینه انجام چند طرح عمرانی در حال پیگیری است که در صورت محقق شدن٬ کمک شایانی به توسعه استان می‌کند.

اکبرزاده با اشاره به سایر فعالیت‌های این دفتر در راستای محرومیت‌زدایی از چهره استان٬ ادامه داد: لای‌روبی قنوات استان و ساخت استخرهای ذخیره آب که تعدادی از آن آماده به کار است٬ از مهم‌ترین فعالیت‌های دفتر نمایندگی آستان قدس است که به اشتغال‌زایی استان نیز کمک شایانی می‌کند.

وی تصریح کرد: به دستور تولیت آستان‌ قدس رضوی٬ پیگیری‌ها برای احداث یک مجتمع فرهنگی در استان خراسان شمالی آغاز شده و امیدواریم به مرحله ساخت برسد.

مسئول ‌نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان‌ شمالی با بیان اینکه توجه به دهستان‌های محروم در استان هدف نمایندگی دفتر آستان قدس است، گفت: پنج دهستان محروم خراسان شمالی مورد حمایت آستان قدس قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پنج دهستان خراسان شمالی که نیازهای آن‌ها مطالعه و احصا شده است با کمک‌های آستان قدس محرومیت‌زدایی می‌شوند، اظهار داشت: نیازهای تک‌تک روستاهای این 5 دهستان مطالعه شده است و در نشست‌های مختلفی که داشتیم بر اساس نیازها و ضریب محرومیت برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است که به مرور اجرا خواهد شد.

اکبرزاده با بیان اینکه قوشخانه بالا و پایین، سنگر، بام و جیرستان دهستان‌هایی هستند که محرومیت‌زدایی می‌شوند، افزود: آستان قدس به دنبال مدیریت جهادی مردمی  برای تسریع در فعالیت‌های عمرانی است.

وی هدف اصلی این برنامه‌ها را همکاری مردم در اجرای طرح‌های عمرانی دانست  تا از مهاجرت مردم به مناطق حاشیه شهر و محروم جلوگیری شود و خاطرنشان کرد: نمایندگی آستان قدس در استان دو فعالیت محوری را  دنبال می‌کند که یکی از آن‌ها  کمک به  مستضعفان و رسیدگی به امور نیازمندان و دیگری نیز مربوط به ترویج معارف قرآنی و سبک زندگی و اشاعه فرهنگ رضوی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha