جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
واحدی - اوقاف سمنان

حوزه/ در استان سمنان حدود ۵ هزار و ۲۵۰ موقوفه و همچنین ۱۵۰ الی ۱۶۰ امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد و ما باید از این ظرفیت بسیار عظیم بهره‌برداری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، ظهر امروز در اولین همایش آموزشی مبلغان بومی استان سمنان در جمع طلاب و روحانیون سمنان در امامزاده یحیی (ع) شهرستان سمنان با بیان اینکه همایش آموزشی مبلغان بومی استان سمنان اولین بار در سطح استان به میزبانی امامزاده یحیی (ع) برگزارشده است، اظهار داشت: سنت وقف، یکی از سنت‌های نبوی و از فرهنگ ائمه اطهار (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه وقف پشتوانه مهم برای حوزه‌های مختلف جامعه است، تصریح کرد: وقف پشتوانه حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و بسیاری از بخش‌های دیگر در جامعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برترین الگوی اقتصاد مقاومتی نهادینه کردن وقف است، افزود: امروزه اگر حوزه‌های علمیه پابرجاست به جهت فرهنگ وقف است و با توجه به اینکه فرهنگ وقف، مورد هجمه‌های مختلفی واقع‌شده، اما امروزه از فرهنگ وقف در جامعه به‌خوبی استقبال می‌شود.

حجت‌الاسلام واحدی با بیان اینکه در استان سمنان با نیت‌های مختلف، موقوفاتی با توجه به نیازهای سطح استان ایجادشده که هدف ما از این اقدام، احیای سنت نبوی بوده است، گفت: برنامه‌هایی برای مبلغان بومی داریم که تشکیل پرونده دهیم و از وجودشان در روزهای آخر هفته در برنامه‌هایی که در بقاع متبرکه داریم، استفاده شود.

وی تصریح کرد: در استان سمنان حدود 5 هزار و 250 موقوفه و همچنین 150 الی 160 امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد و ما باید از این ظرفیت بسیار عظیم بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha