جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، حماسه نهم دی ماه ملت بزرگ ایران اسلامی را افتخاری بزرگ برای مدافعان حریم ولایت و انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در همایش گرامیداشت حماسه نهم دی در بابلسر با بیان اهمیت بزرگداشت حماسه نهم دی ماه بر لزوم تببین و تشریح آن در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: حماسه نهم دی ماه متعلق به تاریخ باشکوه انقلاب اسلامی ایران است و هیچ گاه از ذهن ملت ایران اسلامی پاک نخواهد شد.

وی توجه به ابعاد مختلف این حماسه بزرگ را یادآور شد و افزود: ملت ایران با درک موقعیت زمان و هوشیاری به هنگام و بصیرت بالای خود نسبت به فتنه انگیزی دشمنان خارجی و داخلی عکس العملی شایسته را انجام داد که بازخورد جهانی آن تا مدت ها ادامه دارد و نتیجه آن سال های متمادی کشور را بیمه کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه اظهار داشت: هدف دشمنان از ایجاد فتنه در سال ۸۸ تغییر نظام مقدس جمهوری اسلامی با استفاده از همه ظرفیت های داخلی و خارجی بود که با عنایت خداوند، هوشیاری و تدبیر رهبر انقلاب اسلامی و بصیرت عمومی مردم آگاه و همیشه در صحنه به فرصتی بی بدیل برای نظام تبدیل شد که باید از این فرصت استفاده شود.

این مسؤول فرهنگی با تاکید بر این نکته که حرکت شروع انقلاب اسلامی ایران در تاسوعا و عاشورای حسینی رقم خورده است، تصریح کرد : آنچه که بر ماندگاری حماسه نهم دی ماه افزوده است غیرت دینی و حسینی مردم ایران اسلامی است که ریشه فتنه گران را خشکاند که نشأت گرفته از همین فرهنگ حسینی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران اضافه کرد: ملت ایران اسلامی در نهم دی ماه سال ۸۸ عملی صالح انجام داد و قاطعانه در مقابل تزویر و نفاق فتنه گران ایستادگی کرد و نشان داد در هیچ شرایطی حاضر به عقب نشینی و تسامح در امور اعتقادی و ارزشی خود نیست.

وی با بیان اینکه حماسه نهم دی ماه، افتخاری بزرگ برای مدافعان حریم ولایت و انقلاب اسلامی است تاکید کرد: حرکت میلیونی مردم در نهم دی ماه ۸۸ نشان داد که ارزش های انقلاب به ویژه دفاع از حریم ولایت ریشه در اعتقادات و باورهای ملت فهیم ایران اسلامی نقش بسته است و در این راستا از هیچ کسی جز رهبری فرمان نمی برد.

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: پافشاری فتنه گران بر زیرسؤال بردن اصول دینی و عاشورایی، باورهای انقلابی و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت فقیه باعث خلق حماسه نهم دی ماه ۸۸ از سوی مردم شد.

وی بیان داشت: وقیحانه ترین رفتار فتنه گران در روز عاشورای حسینی با هتک حرمت به عزادارن سید الشهدا(ع) رقم خورد که نشان از بی اعتنایی سران فتنه و اهالی آن به شعائر اسلامی و عبور از غیرت دینی و ملی بود که با واکنش به هنگام ملت ولایتمدار و حماسی ایران روبه رو و بساط فتنه برچیده شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، وحدت، بصیرت دینی و دشمن شناسی را از ویژگی های خلق حماسه نهم دی ماه عنوان کرد و افزود: ملت فهیم ایران اسلامی در فتنه ۸۸ با شناسایی دشمن و بصیرت فکری و عملی خود وارد صحنه شد و چشمان امیدوار دشمن را کور کرد و امید آنان را به یأس مبدل ساخت و توان مقابله خود با ابزارها و شیوه های مختلف جنگ نرم استکبار جهانی را به جهانیان نشان داد.

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قرن اخیر قرن انقلاب‌ها است، اظهار کرد: از حدود 200 سال قبل تعدادی از کشورها به اشغال ابرقدرت‌ها درآمدند که آزادمردانی قیام کردند تا این اشغالگران را از کشورشان بیرون کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اکثر کشورها روزی به عنوان روز استقلال دارند، افزود: متاسفانه پس از انقلاب‌ها دوباره استکبار از در دیگری وارد شد که به آن استکبار نو می‌گویند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه استکبار نو دیگر برای جنگ هزینه نمی‌کند، تصریح کرد: آنها در کشورها نفوذ می‌کنند و مهره‌های خود را به قدرت می‌رسانند تا این مهره‌ها خواسته‌های استکبار را عملیاتی کنند.
 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه استکبار نو بر روی خواص ملت کار و آنها را مهره خود می‌کند، خاطرنشان کرد: همه قیام‌ها از اهداف خود دور شده‌اند، جز انقلاب اسلامی ایران، علی‌رغم اینکه فتنه‌هایی در طول 39 سال اخیر رخ داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر اینکه ولایت کشتی نجات است، اضافه کرد: پیامبر گرامی(ص) به عمار گفت بعد از من فتنه‌ها و جنگ‌های متعددی اتفاق می‌افتد، اگر می‌خواهی در مسیر بمانی، پست سر علی(ع) بایست.

حجت الاسلام شکریان با بیان اینکه فتنه زمانی می‌آید که طرف باطل لباس حق می‌پوشد و شعار زیبا می‌دهد که تشخیص حق از باطل بسیار دشوار است، گفت: کسی که بصیرت داشته و در راهی که سختی بسیار دارد، صبر کند، می‌تواند این مسیر را طی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha