جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عباس رضایی

حوزه/ حجت الاسلام رضایی گفت: در راستای اجرای ماده سی و پنج قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‎سرپرست و بدسرپرست، طی توافقی که حوزه علمیه کرمان با اداره کل بهزیستی استان در سال ۹۵ داشت، مقرر شد دفتری برای ارائه مشاوره شرعی به خانواده‎های متقاضی فرزند، تاسیس شود.

حجت الاسلام عباس رضایی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان، در رابطه با تاسیس دفتر مشاوره مذهبی بهزیستی در حوزه کرمان، گفت: در راستای اجرای ماده سی و پنج قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بیسرپرست و بدسرپرست، طی توافقی که حوزه علمیه کرمان با اداره کل بهزیستی استان در سال نود و پنج داشت، قرار  شد دفتر مشاوره مذهبی بهزیستی، برای مشاوره شرعی خانوادههای متقاضی فرزند در حوزه علمیه کرمان تاسیس شود.

وی افزود: با اجرای این توافق، زوجهای متقاضی فرزند خواندگی به حوزه کرمان معرفی شدند تا برای مباحث شرعی فرزندخواندگی همچون مسئله محرمیت مورد مشاوره قرار بگیرند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه کرمان تصریح کرد:  مشاوره ما تنها به مبحث احکام و مسائل شرعی محدود نمیشود و خانوادهها درباره مسایل اخلاقی، سبک زندگی و مسائل و مشکلات فرزندخواندگی از روحانیون مشاوره میگیرند.

وی ادامه داد: در دفتر مشاوره شماره تماس و اطلاعات خانوادههای مراجعه کننده را ثبت میکنیم تا بعد از جلسات مشاوره نیز با آنها  ارتباط داشته باشیم و از مسائل و مشکلات با خبر باشیم.

حجت الاسلام رضایی افزود: این دفتر اکنون در مدرسه علمیه صالحیه با مسوولیت حجت الاسلام مقداد دوست محمدی و تحت اشراف معاونت تبلیغ و امور فرهنگی در حال فعالیت است.

وی در پایان گفت: در سال ۹۵ تعداد 198 خانواده به این دفتر مراجعه کردند و امسال تاکنون تعداد 99 مراجعه کننده از سراسر استان داشتهایم که هرجلسه مشاوره  با زمان تقریبی بیش از یک ساعت و به صورت کاملا رایگان برگزار شده است.

انتهای پیام 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha