جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رئیس مرکز خدمات حوزه در کارگاه بصیرت افزایی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات با اشاره به اینکه باید چشمان خود را باز کنیم و بدون توجه به تبلیغات، واقعیت‌های امروز را ببینیم، گفت: ما امروز در منطقه حرف اول را می‌زنیم و آمریکایی‌ها هم به این مسئله اذعان دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین ربانی در کارگاه آموزشی بصیرت افزایی در جمع معاونین و مدیران کل مرکز خدمات حادثه درگذشت جمعی از هم‌وطنانمان در حادثه آتش‌سوزی و غرق شدن نفت‌کش ایرانی را تسلیت گفت.
دین، عزت و قدرت، در سایه علم هستند
وی در ادامه با اشاره به اینکه دانش پایه قدرت است و برای علم بیش از هر چیز دیگری در روایات تاکید شده است، گفت: در روایات بالاترین هدف از خلقت، کسب علم عنوان شده است و همچنین در روایات داریم که همه بدی‌ها از جهل و نادانی است.
رئیس مرکز خدمات بیان کرد: دین، عزت و قدرت، در سایه علم هستند و زمانی که شما علم خود را مخصوصاً در زمینه کاری خودتان افزایش دهید ابتدا ارزش وجودی خودتان بالا می رود و سپس به مجموعه ای که در آن فعالیت می کنید کمک کرده‌اید.
در بررسی مشکلات کشور باید منصف و واقع بین باشیم
وی به حوادث اغتشاشات اخیر کشور اشاره کرد و گفت: برای تحلیل مسائل پیش آمده نیاز است حوادثی که در گذشته رخ داده و واقعیت‌های کنونی را در کنار هم بررسی کنیم، چراکه اگر بخواهیم مورد به مورد بحث کنیم و فقط به همین مسئله بپردازیم نمی‌توانیم به واقعیت دست یابیم.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه در بررسی مشکلات کشور باید منصف و واقع بین باشیم افزود: یکی از آسیب‌هایی که در کشور وجود دارد تعصبات حزبی است، چراکه این تعصبات انسان را کور می‌کند و نمی‌گذارد حقایق را ببیند.
وی ابراز داشت: برای تحلیل درست وقایع باید فرا حزبی باشیم؛ نه بسیار بدبین باشیم و نه بسیار خوش‌بین، چراکه در هر دو صورت ضرر می‌کنیم.
دشمنان با تبلیغات تلاش می‌کنند انقلاب را به ضرر ایران نشان دهند
رئیس مرکز خدمات با اشاره به اینکه دشمنان از جنگ تبلیغاتی برای مقابله با جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند گفت: در تاریخ اسلام نمونه‌های فراوانی از استفاده دشمنان از جنگ تبلیغاتی وجود دارد، جنگ تبلیغاتی علیه امیرالمؤمنین(ع) چنان بود که وقتی به شهادت رسیدند عده‌ای می‌گفتند مگر امام علی (ع) نماز می‌خواندند که در محراب شهید شدند.
وی با اشاره به اینکه تبلیغات نقش موثری در تغییر واقعیت‌ها در ذهن و تصور مردم دارد، عنوان کرد: از حدود 20 سال قبل دشمنان از طریق مطالعات ویژه و تخصصی و با روش‌های خاص روانشناسی و جامعه‌شناسی، تبلیغات گسترده‌ای را علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته اند و تلاش کرده اند کار را به‌جایی برسانند که مردم تصور کنند انقلاب به ضرر ایران بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مردم ایران بسیار فوق‌العاده و هوشمند هستند، چراکه در این 40 سال هرچه دشمن تلاش کرده، نتوانسته است تأثیر بسزایی در مردم داشته باشد.
دشمنان در تلاشند دوران شاه را تطهیر کنند
وی گفت: موجی از تبلیغات وسیع وجود دارد که تلاش می‌کنند دوران شاه را تطهیر کنند و مستندهایی تولید می‌کنند تا کسانی که آن دوران را درک نکرده‌اند تحت تأثیر قرار دهند.
رئیس مرکز خدمات تصریح کرد: غربی‌ها، مرتجعین منطقه و ضد انقلاب تمام تلاششان این است که نقاط ضعف ما را بزرگ نشان دهند و به پیشرفت‌های ما به‌هیچ‌وجه اشاره نمی‌کنند.
وی با اشاره به اینکه باید چشمان خود را باز کنیم و بدون توجه به تبلیغات، واقعیت‌های امروز را ببینیم، گفت: ما امروز در منطقه حرف اول را می‌زنیم و آمریکایی‌ها هم به این مسئله اذعان دارند.
آن‌قدر هیاهو و تبلیغات می‌کنند که گویی هیچ پیشرفتی در ایران اتفاق نیفتاده است
حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه این قدرت، عزت و تأثیرگذاری در منطقه اگر در کشور دیگری بود به آن افتخار می‌کردند، افزود: دشمنان نقطه قوت ما، یعنی تأثیرگذاری در منطقه را مورد هجوم قرار داده‌اند و از شعارهایی که در اغتشاشات اخیر سر می‌دادند کاملاً این مسئله مشهود بود.
وی بیان کرد: با وجود تحریم‌های بسیار ما توانسته‌ایم با همت مردم و جوانان این مملکت و با هدایت مقام معظم رهبری به پیشرفت‌های مختلفی دست یابیم که مایه افتخار است.
رئیس مرکز خدمات گفت: در دانش نانو ما امروز جزو پنج کشور برتر دنیا هستیم و به جایی رسیده‌ایم که بسیاری از کشورها آرزوی رسیدن به این جایگاه را دارند.
وی عنوان کرد: کشور ما در حوزه ارسال ماهواره به فضا، پزشکی، هسته‌ای و دانش‌های دیگر، حرف هایی برای گفتن دارد درحالی‌که تا قبل از انقلاب، ما از کشورهای دیگر مانند هند و پاکستان پزشک وارد می‌کردیم.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: واقعاً کسب این پیشرفت‌ها با وجود تمام تحریم‌ها یک معجزه است ولی آن‌قدر هیاهو و تبلیغات می‌کنند که گویی هیچ پیشرفتی در ایران اتفاق نیفتاده است.
وی بیان کرد: در کشورمان نقاط ضعف هم داریم ولی نباید نقاط قوت را نادیده بگیریم و تنها به نقاط ضعف توجه کنیم.
دلیل دشمنی با ما قدرت و عظمت ایران است
رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه دلیل دشمنی با ما قدرت و عظمت ایران است گفت: ایران پیشرفت بسیاری کرده است و با توجه به تحریم‌ها به موفقیت‌های بزرگی دست‌ یافته‌ است.
وی تصریح کرد: حتی پس از تمام شدن این قضایا، تبلیغات منفی دشمنان تمام نشده است و به روش‌های گوناگون و با استفاده از تحلیل‌های نادرست به این موضوع می‌پردازند.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: در حوادث مشابهی که در آمریکا، فرانسه و انگلستان رخ داده است به سرعت همه چیز فراموش می‌شود ولی در مورد ایران این مسئله هر روز مورد بررسی قرار می‌گیرد و حتی آن را در شورای امنیت مطرح می‌کنند؛ باید به آنها گفت چرا در حوادث مشابه در کشور خود این مسائل را به شورای امنیت نمی‌کشانید.
وی عنوان کرد: مردم ایران به دلیل مشکلات اقتصادی از مسئولان ناراحتند و اعتراض دارند ولی دشمنان با تحلیل‌های نادرست می‌خواهند دلیل ناراحتی مردم ایران را موارد دیگری نشان دهند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha