جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نیکی به پدر و مادر

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج گفت: خداوند بعد از اقامه نماز؛ نیکی به والدین را سفارش نموده اند، لذا هیچ از ما خدایی ناکرده حق توهین به والدین خود را نداریم حتی اگر آنها مسلمان نباشند و به دین دیگری باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج ظهر امروز در جمع دانش آموزان دختر دبستان «سوم شعبان» اظهار داشت: خداوند به هر انسانی دو نعمت بزرگ داده است که این دو نعمت یکی مادر و دومی پدر است.

خانم احمدی ادامه داد: خداوند منان در قرآن کریم نسبت به احترام به پدر و مادر بسیار تاکید فرموده اند و در سیره ائمه اطهار علیهم السلام هم به این مهم تاکید و سفارش فراوان شده است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج ادامه داد: بنا بر احادیث و شرع مقدس اسلام یکی از راههای رستگاری و خوشبختی هر انسانی احترام به والدین و تکریم آنان است، زیرا احترام به والدین به نوعی قدردانی از نعمات بیکران خداوند می باشد.

این کارشناس حوزوی با تاکید بر اینکه نیکی به والدین در سرنوشت دنیوی و اخروی انسانها بی تاثیر نیست، ادامه داد: خداوند بعد از اقامه نماز؛ نیکی به والدین را سفارش نموده اند، لذا هیچ از ما خدایی ناکرده حق توهین به والدین خود را نداریم حتی اگر آنها مسلمان نباشند و به دین دیگری باشند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج اظهار داشت: اگر والدین از ما راضی باشند بی شک خداوند نیز از ما راضی خواهد بود، لذا این بدان معناست که احترام به پدر و مادر در دین اسلام از چه جایگاه رفیعی برخوردار است.

وی یکی از علل ازدیاد عمر برخی افراد را احترام گذاشتن به پدر و مادر عنوان کرد و گفت: دعای پدر و مادر در حق فرزندان بسیار تاثیرگذار است و می تواند زندگی فرزندان را به کلی تغییر دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha