شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دهه فجر

حوزه/ مشاور استاندار در امور روحانیون استان قزوین گفت: روند انقلاب اسلامی روندی رو به رشد و پیشرفت است.

حجت‌الاسلام مجتبی قائد امینی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با اشاره به ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب را رهبری حکیمانه حضرت امام (ره) عنوان کرد و اظهار داشت: در کنار این رهبری پیامبرگونه، ایثارگری‌ها و رشادت‌های ملت سلحشور کشورمان نیز موجب پیروزی انقلاب و برچیده شدن رژیم ستم‌شاهی شد.

مشاور استاندار در امور روحانیون استان قزوین تصریح کرد: ایام‌الله دهه مبارک فجر یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های کشوری محسوب می‌شود، چراکه این دهه، یادآور مبارزه در مقابل استکبار و ایستادگی در مقابل ظلم است.

وی افزود: دهه فجر از 12 تا  22 بهمن‌ماه است که به نام دهه فجر نام‌گذاری شده و بهترین اسمی است که از قرآن گرفته‌شده است، ریشه نام‌گذاری این دهه مربوط است به قصه‌ای که قرآن نقل می‌کند و به دلیل این فجر و شکافته شدگی، حقایقی از اسلام، قرآن و انقلاب عظیم اسلامی نمایان گشت که  نام‌گذاری روی این دهه بسیار مبارک و بجاست.

حجت‌الاسلام امینی خاطرنشان کرد: بزرگداشت دههٔ فجر فقط گرامیداشت خاطره شیرین انقلاب نیست، بلکه اصل این مراسمات استمرار انقلاب است و انقلاب ما نه‌تنها مستمر بلکه بالنده و رو به گسترش است.

مشاور استاندار در امور روحانیون استان قزوین بیان کرد: این انقلاب مدیون امام خمینی (ره) است که در جوانی به خودسازی و عرفانی عملی اسلام روی آوردند و وقتی به معرفت الهی و توحید ناب اسلامی رسیدند با دست‌خالی ولی با توکل به خدای متعال مبارزه را با طاغوت ستم‌شاهی شروع کردند و بعد از ۱۵ سال تبعید و تحمل سختی‌های فراوان، پیروزمندانه به کشور عزیز بازگشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha