جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بیکاری جوانان

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بی شک حل مشکل بیکاری و رکود اقتصادی بدون بهره گیری از ظرفیت عظیم مردم میسر نمی شود.

حجت الاسلام علیرضا لشکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اگر مردم و مسئولان ما از این ظرفیت و پتانسیل عظیم به خوبی و درستی استفاده کنند بی شک بخش قابل توجهی از مشکلات فعلی در عرصه اقتصاد حل می شود و یا دست کم از شدت و حجم آن ها کاسته می گردد.

وی با اشاره به این که یکی از مهم ترین شاخصه های مطرح در کلان مقوله اقتصاد مقاومتی ، توجه به همین اصل کلیدی است، گفت: ما اگر به بیانات راهگشای رهبر معظم انقلاب نیز دقت کنیم متوجه می شویم که تاکید ایشان مبنی بر اقتصاد درون زا با تاکید بر توان داخل به خصوص بهره گیری از ظرفیت عظیم توان مردم و نسل جوان محقق می شود و نه نگاه به خارج و چشم امیدداشتن به بیگانگان.

این اقتصاددان حوزوی خاطرنشان کرد: به خصوص در کشور ما که علاوه بر منابع غنی طبیعی و منابع خدادادی ما منابع انسانی سرشاری نیز از نیروی جوان تحصیلکرده و متخصص داریم منتهای مراتب استفاده از این ظرفیت نیازمند مدیریت هوشمندانه و سنجیده و برطرف کردن موانع فراروی اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: البته باید توجه داشت که اهمیت قائل شدن برای اقتصاد مقاومتی ، مساله ای نیست که فقط منحصر به یک سال یا دو سال باشد بلکه باید سال ها سرلوحه مردم و مسئولان قرار گیرد تا ما بتوانیم از این حیث به اهداف مهم نظام و جامعه اسلامی در بحث اقتصاد دست پیدا کنیم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha